Längta

langta-day_sylvia-25762460-522829218-frntlEliza är både arvtagerska och framgångsrik entreprenör men någon försöker skrämma henne till ett äktenskap. För att råda bot på detta hyr hon in Jasper Bond för att avslöja vem personen är. Relationen mellan Eliza och Jasper blir mer och mer intensiv för varje dag som de arbetar ihop och snart kan ingen av dem stå emot.

Min relation till Sylvia Day har gått lite som i en berg- och dalbana, upp och ner. Bookmark gav först ut Synda, som jag verkligen gillade, och därefter hoppades jag ju på ungefär samma kvalitet. Tyvärr har jag blivit lite besviken och när desstom Fifty Shades-kopian För dig blottad kom ut kände jag bara att jag ville ge upp.

Trots detta har jag fortsatt läsa Days böcker och visst, de senaste har varit trevliga för stunden men bortglömda efter ett tag. Detsamma gäller den här! Som med tidigare böcker gillar jag den historiska miljön och Days sätt att skriva men det är något som inte riktigt klaffar. Jag fastnar inte riktigt och tycker helt enkelt inte att det är tillräckligt intressant.

Tyvärr måste jag nog meddela nu att min relation med Sylvia Day är över, om inte någon verkligen lyckas övertyga mig om motsatsen vill säga. Boken i sig är absolut inte dålig men som sagt, det är något som saknas.

Tack Bookmark Förlag för recensionsexemplaret!

Mitt betyg: 3/5

Författare: Sylvia Day
Utgivningsår: 2014
Förlag: Bookmark Förlag
Utläst: 28 juli 2014
Finns hos: Adlibris | CDON | Bokus

2 reaktioner till “Längta

  1. Blev besviken på För dig blottad, men Förskalv/Efterskalv gillade jag. De historiska har jag köpt, men inte läst ännu.

Lämna en kommentar