Veckans ris & ros! (v.14)

veckans_ris_och_ros_5069e1049606ee2b72413e70

Nu är helgen snart slut och det har verkligen gått snabbt! Det har blivit dags för veckans ris och ros i alla fall och denna veckans fråga är:

Finns det just nu någon klassiker som du är extra sugen på att läsa och finns det någon som du tror att du aldrig kommer att läsa?

Just nu är jag extremt sugen på att läsa The Great Gatsby av F. Scott Fitzgerald. Detta beror mestadels på filmatiseringen som snart dyker upp på bio med en av mina favoritskådisar i huvudrollen. Jag har dock inte bestämt om jag ska läsa den på svenska eller engelska.

En som jag är mindre sugen på är Les Misérables. Jag var lite nyfiken tidigare och gillade framförallt det snygga movie-omslaget men efter att ha sett filmen så nej, tack!

2 thoughts on “Veckans ris & ros! (v.14)

  1. Var Les Misérables-filmen väldigt dålig då? Jag tycker själv att det är en bra berättelse, men jag har i och för sig inte sett den nya filmatiseringen utan endast musikalen.

  2. Jag läste The Great Gatsby i skolan, men då tyckte jag mest att den var en pina… det beror säkert på att vi blev tvingade att läsa den. Men nu tycker jag faktiskt att det skulle vara kul att läsa om den :)

Kommentera

