Top Ten Tuesday #17

toptentuesday

Det är tisdag igen och här på bloggen betyder det oftast Top Ten Tuesday! Denna veckan fick vi själva välja och vraka bland gamla ämnen som vi har missat så därför valde jag böcker som blivit film.

1. Harry Potter – allt stämmer inte överens med böckerna men filmerna är ändå så bra.
2. The Hunger Games – en ganska bra filmatisering tycker jag och jag är väldigt förväntansfull inför de kommande filmerna.
3. Sagan om Ringen – får icke glömmas.
4. Hobbiten – får icke heller glömmas.
5. Bridget Jones – en bra filmatisering av en rolig bok kort och gott.

Okej, fler än så kommer jag inte på. Jag får helt klart komma ikapp lite på den här punkten och det lär inte bli något problem nu när varenda ungdomsbok tydligen ska bli film ;)

5 thoughts on “Top Ten Tuesday #17

  1. Jag valde ett annat tema, men detta var också intressant.

    Jag älskar Harry Potter-filmerna, och böckerna likaså. Jag tyckte även om filmatiseringen av Hungerspelen. Jag har inte läst Bridget Jones men gillar filmen :)

  2. Ja, Bridget Jones filmen var faktiskt riktigt bra när man hade läst boken, eftersom man visste precis vad hon tänkte i olika situationer, en av mina favoritfilmer, haha :)

Kommentera

