Bokbloggsjerka 24-27 maj

IMG_20130526_170320Då var det färdigjobbat för denna helg och imorgon drar en ny arbetsvecka igång. Det har dessutom blivit dags för veckans bokbloggsjerka som anordnas av Alkb och veckans fråga lyder;

Brukar du läsa om böcker? 

Nej, det brukar jag inte men däremot vill jag gärna börja med det. De första böckerna att läsa om blir troligen The Hunger Games-serien. Jag läste dem förra året på svenska så i år är det dags på engelska. Planen är att hinna läsa om dem innan biopremiären för den andra filmen. Sommar-serien av Jenny Han är jag också väldigt sugen på att läsa igen under sommaren eftersom det är en av de absolut mysigaste sommarserierna.

7 thoughts on “Bokbloggsjerka 24-27 maj

  1. SV: Ja det borde du vara för den är himlabra! :) Du kommer inte ångra dig precis, perfekt att läsa innan den första boken går på bio!

  2. Jag vill också läsa om Hungerspelen och då i sitt originalspråk. Jag läste den först på svenska och det var ingen höjdare till översättning.

  3. Jag har så mycket olästa böcker som väntar på mig, så jag tycker inte jag har tid att läsa om. Men när jag blir pensionär, då ska jag läsa om alla mina favoriter!

  4. Jag älskar att läsa om gamla favoriter, speciellt när man lägger märke till nya saker som man inte lade så mycket vikt vid tidigare. Men är nyfiken på hur ”Hungerspelen” kommer vara när man läser om den och redan vet allt som ska hända, med tanke på att de flesta av oss nog läste klart serien i ett enda svep ^^

Kommentera

