En tag om sommarläsning

Jag blev taggad av Malin att göra en enkät om sommarläsning. Självklart vill jag vara med och särskilt när det handlar om sommarläsning.

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
That Summer – Sarah Dessen
The Moon and More – Sarah Dessen
Sommaren jag blev vacker – Jenny Han (egentligen hela trilogin)
My Life Next Door – Huntley Fitzpatrick
Harry Potter och Fenixorden – J.K. Rowling

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Hm, Emma av Jane Austen. Den har stått länge oläst i hyllan och jag borde ha läst något av Austen.

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
Det kanske kan bli på vår nya balkong, inglasad och mysig.

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
I sängen, som vanligt.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Oj, svårt att säga! Hoppas på någon av Dessens!

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Jag tipsar återigen om Jenny Hans Sommar-trilogi som börjar med Sommaren jag blev vacker.

7. Strand eller hängmatta?
Hängmatta!

8. Deckare eller roman?
Deckare, helt klart.

9. Favoritgenre?
Oj svårt, YA eller deckare.

10. Tagga 3 andra!
Bokparadis
Veronica
Schitzo-Cookie

006 - Kopia

6 thoughts on “En tag om sommarläsning

  1. Har läst del 1 i Han’s serie, man kanske borde slutföra den, verkar vara många som gillar den. Hört att den inte blir så bra mot slutet?

  2. Jag måste verkligen ta och läsa Sarah Dessens och Jenny Hans böcker under sommaren, perfekta sommarböcker ju! Tror inte jag läst någon av deras böcker innan.

  3. SV: Jaha, vad tråkigt att den inte var bra. Jag har faktiskt bara läst ”Gone girl” av Flynn än så länge så har inte kunnat jämföra med hennes andra böcker ^^

Kommentera

