Kommande böcker: Juni

God morgon! Dags att avslöja juni månads boknyheter och en hel del har ni säkert redan sett sen tidigare men till och med jag blev lite nyfiken över hur mycket intressant som släpps i juni.

och-bergen-svaradede-skandalosade-ododligas-regler

*Och bergen svarade av Khaled Hosseini släpps den 3 juni av förlaget Wahlström & Widstrand. Många läsare världen över har förmodligen väntat på det här boksläppet och trots att jag ännu ej läst någon av Hosseinis böcker blir jag väldigt nyfiken.

*De skandalösa av Simona Ahrnstedt släpps den 7 juni av Damm Förlag. Det är den avslutande delen om slottet Wadenstierna.

*De odödligas regler av Julie Kagawa ges ut av Harlequin den 3 juni.

alice-i-zombielandetnattfjarilenstad-av-skuggor

*Alice i Zombielandet av Gena Showalter ges också ut av Harlequin den 3 juni.

*Nattfjärilen av Saskia Walker är även den från Harlequin och ges ut den 3 juni. Detta är första delen i en erotisk trilogi.

*Stad av skuggor av Cassandra Clare ges ut av Bonnier Carlsen den 5 juni. Det första delen i The Mortal Instruments-serien.

vem-kan-segla-forutan-vind9789186634384_200_precious_pocketfor-dig-sedd

*Vem kan segla förutan vind? av Lina Forss ges ut den 15 juni av Bonnier Carlsen.

*Precious av Sapphire ges ut av Gilla Böcker under juni månad. Filmatiseringen av boken har vunnit flera priser.

*För dig sedd av Sylvia Day är del två i Crossfire-trilogin och släpps av Norstedts i juni.

blunda-och-hoppanattslandanvardshuset

*Blunda och hoppa av Sarah Dessen är den fjärde av Dessens böcker som översätts till svenska. Den släpps 3 juni av Rabén & Sjögren.

*Nattsländan av Katerina Janouch är den sjätte boken i serien om barnmorskan Cecilia Lund.

*Värdshuset av Nora Roberts är första delen i en ny romantisk trilogi av Roberts. Boken ges ut den 4 juni av Albert Bonniers Förlag.

5 thoughts on “Kommande böcker: Juni

  1. Och bergen svarade är nog ett måste. SImona Ahrnstedt har jag inte läst än, men Överenskommelser köpte jag på rean så den blir väl läst så småningom :)

  2. Många böcker man längtat efter!
    Jag fick igår hem Blunda och hoppa, och kan säga att jag hittills är nöjd med den.
    Ser även framemot att läsa De skandalös, då Simona Ahrnstedt är en utav mina favoritförfattare.
    De odödligas regler och Alice i Zombielandet måste ju såklart också läsas…

    Men För dig sedd av Sylvia Day är väl den tredje delen?? Första delen är ju Synda och andra Älska. Iallafall vad jag fått veta.

    Du får heller inte glömma den fjärde och avslutande delen av Becca Fitzpatrick: Ängarnas kamp!

    Ha det bra!

  3. Och bergen svarade ser jag så mycket fram emot att läsa. Jag fick hem För dig sedd här om dagen så den ser jag med fram emot att läsa, jag gillade faktiskt För dig blottad.

Kommentera

