I heart you, you haunt me

Månadens bokvänsbok av Elin var I heart you, you haunt me av Lisa Schroeder. Jag har tidigare läst en bok av författaren och den gav mig helt klart mersmak.

1832749

Titel: I heart you, you haunt me
Författare: Lisa Schroeder
Utgivningsår: 2008
Förlag: Simon Pulse
Finns hos: Adlibris | Bokus | CDON | The Book Depository | Amazon UK

Handling:
Ava har nyligen mist sin pojkvän Jackson och hon känner sig både skyldig för hans död, ensam och ledsen. När hon en dag känner honom i sin närvaro och inser att han finns hos henne vill hon inte gå från huset av rädsla att förlora honom igen. Men att sitta instängd och aldrig träffa sina vänner är också jobbigt och till slut vet Ava inte riktigt hur hon ska hantera det.

Omdöme:
Det här är en fantastiskt fin berättelse om känslor och att våga släppa taget. Man förstod snabbt att Ava verkligen älskade Jackson. Det var inte heller särskilt svårt att sympatisera med Ava och hennes skuldkänslor.

Trots att boken är skriven på vers och alltså väldigt fåordig får Schroeder med allt det väsentliga och det känns ändå som om jag har läst en hel roman. Det är andra boken jag läser på vers och jag kommer definitivt att läsa fler, den saken är helt klar.

Mitt betyg: 4/5

7 thoughts on “I heart you, you haunt me

  1. Denna måste jag ha tag i och läsa, verkar vara populär hos alla som läser den:)

    sv: så bra är serien;) och praktiskt med extra material när man inte kan sova så blir man bara sugen på att fortsätta läsa själva böckerna direkt efter. passade även på att läsa två short stories till den Lunar Chronicles eller vad bokserien heter:)

  2. Pingback: Sammanfattning – Juni | Nilmas Bokhylla

Kommentera

