Sorgsna själar

Den här boken blev jag väldigt nyfiken på när jag hörde att Sekwa skulle släppa den under våren så jag blev jätteglad när jag fick hem ett ex. Nu är den läst och här kommer min recension.

9186480618

Titel: Sorgsna själar
Författare: Léonora Miano
Utgivningsår: 2013
Förlag: Sekwa
Finns hos: Adlibris | Bokia | Bokus | CDON

Tack till Sekwa för detta recex!

Handling:
Antoine Kingué, även kallad Snow, är född och uppväxt i Frankrike men har sitt ursprung i Mboasu, söder om Sahara. Han drömmer om att bli en stjärna och om kändisskapets fördelar. Då skulle han kunna hämnas på alla dem som inte älskat honom tillräckligt, hans frånvarande mamma och favoriserade bror, alla dem som gjorde livet surt för honom som barn. Men när mamman och brodern plötsligt bestämmer sig för att flytta tillbaka till hemlandet lämnas Antoine ensam med all sin bitterhet. Då tvingas han konfrontera avundsjukan, sorgen och ilskan han samlat på sig under åren.

Omdöme:
Det var lite svårt att komma in i den här boken och när jag väl gjorde det var den inte så intressant längre. Jag hade ju inte läst sådär jättemycket om den innan jag plockade upp den men hade nog ändå förväntat mig något annat. En mer intressant berättelse eller kanske lite spänning men det uteblir i den här boken.

Det är inte riktigt min typ av bok men jag gillar sättet Miano skriver på. Det flyter på fint.

Mitt betyg: 2/5

2 thoughts on “Sorgsna själar

  1. Pingback: Sammanfattning – Juni | Nilmas Bokhylla

Kommentera

