Top Ten Tuesday #25

toptentuesday

Det är lite tunt med inlägg här för tillfället men det blir lite så just nu! Jag försöker hinna med allt jag vill hinna med men ja, ibland får bloggen lida och så är det bara. Det är i alla fall dags för Top Ten Tuesday som idag handlar om de bästa respektive sämsta filmatiseringarna av böcker jag har sett. Jag listar mina här nedan och de är inte i någon särskild ordning.

Bästa
1. Safe Haven (Nicholas Sparks)
2. Sagan om Ringen-trilogin (J.R.R. Tolkien)
3. Niceville (Kathryn Stockett)
4. Hobbit: En oväntad resa (J.R.R. Tolkien)
5. The Great Gatsby (F. Scott Fitzgerald)

Sämsta
1. Änglar och demoner (Dan Brown)
2. Systrar i jeans – andra sommaren (Ann Brashares)
3. Percy Jackson och kampen om åskviggen (Rick Riordan)
4. Studio Sex (Liza Marklund)
5. Prime Time (Liza Marklund)

One thought on “Top Ten Tuesday #25

Kommentera

