Storytel

För ett litet tag sedan fick jag en fråga om jag inte kunde berätta lite mer om Storytel och hur det fungerar. Självklart kan jag göra det! Första gången jag använde Storytel var faktiskt för flera år sedan under en sommar då jag åkte buss till jobbet. Nu när jag återigen åker buss tänkte jag att ja, varför inte?

För 89:-/månad får man lyssna på en ljudbok i månaden och för 169:-/månad får man lyssna på hur många man vill. Första månaden brukar man kunna ta del av ett prova på-pris så håll koll på det. Man kan välja att betala med sitt kontokort eller med faktura och dessutom om man vill betala månadsvis eller halvårsvis.

Storytel har väldigt många ljudböcker att erbjuda och oftast de allra senaste som kommit ut. Det är väldigt enkelt att hitta böckerna då man antingen kan söka efter dem, kika i Storytels boktips eller gå efter genre. När man har hittat en bok man är intresserad av kan man antingen välja att spara den till sin egen lista eller att börja lyssna på en gång. De sparade böckerna finner man sedan under Mina sidor -> Min bokhylla.

qejichjsexecjw4jveyg

Sammanfattningsvis tycker jag att Storytel har en enkel och bra hemsida samt app (fungerar till Android, iPhone och Windows Phone.) Det är lätt att hitta böckerna man vill lyssna på och om det är så att man har någon favorit bland uppläsarna kan man även söka bara på honom/henne och få upp alla böcker på så vis. Det enda jag tycker är negativt är att det inte finns något mellanting mellan ett abonnemang där man bara får lyssna på en bok och ett där man får lyssna på så många man vill. Det har i alla fall inte krånglat något alls för mig utan flutit på bra! Jag är nöjd med tjänsten och rekommenderar den gärna vidare. 

Om ni har fler frågor så ställ dem gärna!

2 thoughts on “Storytel

Kommentera

