Inbox (1)

inbox-658x1024

Titel: Inbox (1)
Författare: Daniel Glattauer
Utgivningsår: 2012
Förlag: Printz Publishing
Finns hos: – (titeln har utgått men kommer i pocketformat i höst)

U
tläst: 15 juli 2013

Handling:
Emmi mejlar Leo av misstag, när hon försöker avsluta en tidningsprenumeration. Några få mejl är allt som behövs för att tända en gnista av intresse mellan dem, och snart delar de sina innersta hemligheter, önskningar och passioner med varandra. Det är säkert bara en tidsfråga innan de kommer att träffas på riktigt. Men de skjuter hela tiden upp ögonblicket och Emmi är trots allt lyckligt gift.

Omdöme:
Den här boken är skriven som mailkonversationer, enbart, och till en början trodde jag inte att jag skulle gilla det men så fel jag hade. Samtidigt som det kändes som en lättsam och snabbläst bok fanns det också ett visst djup i den. Man fick inte veta så hemskt mycket om karaktärerna men det tyckte jag var bra. De är hemlighetsfulla mot varandra så varför inte mot läsaren också?

Förmodligen hade jag gett boken en fyra om det inte var för slutet. Jag blev så förbannad! Emmi retade upp mig rejält emellanåt under bokens gång men slutet var liksom droppen. Det finns tydligen en fortsättning på boken också men frågan är om jag kommer att läsa den. Den som lever får se!

Mitt betyg: 3/5

One thought on “Inbox (1)

Kommentera

