Top Ten Tuesday #27

toptentuesday

Då var det återigen dags för Top Ten Tuesday! Denna veckan ska vi lista våra favoritböcker i en viss miljö och jag har då valt internatskolor. Jag har inte läst så mycket böcker som utspelar sig på internatskolor men här kommer i alla fall en liten lista;

1. Harry Potter-serien av J.K. Rowling känns ganska självklar i det här sammanhanget. Den världen som Rowling har byggt upp är helt fantastisk. Jag är inte helt klar med denna serien ännu utan har läst bok 1-4.

2. Touch of Frost av Jennifer Estep utspelar sig på internatskolan Mythos Academy.

3. Vampire Academy av Richelle Mead är den enda boken jag läst i den serien hittills. Den utspelar sig till viss del på internatskolan St. Vladimir’s Academy.

På listan över internatskoleböcker som finns här hemma som jag ännu ej har läst finns också:
– Var är Alaska? av John Green
– Hex Hall av Rachel Hawkins

One thought on “Top Ten Tuesday #27

Kommentera

