Prästens lilla flicka

9789163726712_200_prastens-lilla-flicka_haftad

Titel: Prästens lilla flicka
Författare: Susan Casserfelt
Serie: Högakustenserien #1
Utgivningsår: 2013
Förlag: Bars & Tone
Finns hos: Adlibris | Bokia | Bokus

Tack till författaren som skickade mig boken!

Beskrivning från Adlibris:
16-åriga Josefin kommer aldrig hem efter sin sånglektion. En skallgång med frivilliga söker efter den kände Modotränarens dotter. Situationen försvåras ytterligare av den snöstorm som lamslår Höga Kusten.

Fallet med den försvunna flickan sätter polisstyrkan i Örnsköldsvik på prov. Den oerfarna polisaspiranten Kajsa Nordin inser att ju djupare hon gräver i fallet, desto fler hemligheter verkar det finnas kvar att upptäcka.

Samtidigt dras den kända konstnären Zeta på Mariatorget i Stockholm in i dramat när en ung, utlandsfödd man ringer på hos henne. Mannen är på flykt, men från vad? För excentriska Zeta, just hemkommen från New York i ett desperat försök att rädda sin dalande stjärna, behövs verkligen inga fler problem.

Vad har hänt Josefin och vad döljer Prästens lilla flicka?

Omdöme:
Det här är en helt okej debut av författaren och jag är såklart glad för att jag fick läsa den! Själva historien var spännande och det var roligt att få ”lära känna” Örnsköldsvik lite också. Alla deckarförfattare verkar ju ha sina bestämda platser och i det här fallet är det alltså Örnsköldsvik.

Det enda som egentligen störde min läsning var mängden karaktärer. Jag blev lite förvirrad där ett tag och tappade fokus från boken men jag kom igen. Detta är dessutom bara första delen i serien så vi får se vad som komma skall.

Om du gillar svenska spänningsromaner och/eller kriminalromaner – ge Susan Casserfelt ett försök!

Mitt betyg: 3/5

4 thoughts on “Prästens lilla flicka

  1. Pingback: Sammanfattning – Augusti | Nilmas Bokhylla

Kommentera

