Från A till Ö

Jag hittade den här lilla enkäten hos Booklovin och tyckte den verkade väldigt rolig så here we go! Från början kommer enkäten från The Perpetual Page-Turner och Å-Ö har lagts till av Boktycke.

Här kommer min lista:

Author you’ve read the most books from:
Oj, det måste vara Liza Marklund (12 st).
Best Sequel Ever:
Vad svårt! Sagan om de två tornen av J.R.R. Tolkien kanske.. eller It’s not summer without you av Jenny Han.
Currently Reading:
Requiem av Lauren Oliver.

Drink of Choice While Reading:

Dricker aldrig när jag läser men om jag skulle göra det blir det nog troligen kaffe!

E-reader or Physical Book?
Både och!

Fictional Character You Probably Would Have Actually Dated In High School:
Haha, Jace från The Mortal Instruments?

Glad You Gave This Book A Chance:
Det enda rätta av Susanne Boll

Hidden Gem Book:
Utflykten till Tindari av Andrea Camilleri

Important Moment in your Reading Life:
Oj, ingen aning faktiskt!

Just Finished:
We’ll always have summer av Jenny Han

Kinds of Books You Won’t Read:
Jag är inte jätteförtjust i historiska romaner eller poesi

Longest Book You’ve Read:
Hm, det är nog Harry Potter och den flammande bägaren på typ 750 sidor.

Major book hangover because of:

Number of Bookcases You Own:
Tre stora Billy-hyllor från IKEA ;)

One Book You Have Read Multiple Times:
Jag har läst om extremt få böcker men en som jag har läst åtminstone två gånger är The Summer I Turned Pretty av Jenny Han

Preferred Place To Read:
I min säng innan jag somnar

Quote that inspires you/gives you all the feels from a book you’ve read:

Reading Regret:
Ångrar egentligen inte några böcker, det vore dumt

Series You Started And Need To Finish(all books are out in series):
Harry Potter-serien, helt klart! Håller på med den femte nu.
Three of your All-Time Favorite Books:
Åh, The Hunger Games, Änglar & Demoner och Divergent.

Unapologetic Fangirl For:
Haha, kanske får bli Änglar & demoner där också?

Very Excited For This Release More Than All The Others:
Allegiant, definitivt!

Worst Bookish Habit:
Köper och lånar för mycket när det redan finns här hemma.

X Marks The Spot: Start at the top left of your shelf and pick the 27th book:
Switched av Amanda Hocking

Your latest book purchase:
De kan ni se här.

ZZZ-snatcher book (last book that kept you up WAY late):
Divergent

Ålder då du lärde dig att läsa:
Om jag inte minns helt fel var jag 5 år

Äldsta boken du har läst (i originalutgivningsår):
Oj, har dålig koll på det där men tror det är Dracula av Bram Stoker

Överst i din olästa bokhög (d.v.s. vilken bok du inte har läst innan kommer du att läsa härnäst):
Insurgent

Kommentera

