Tips inför mässan!

I år blir det tredje året i rad som jag besöker mässan och bortsett från bokmässan gillar jag även att strosa runt på TUR-mässan, diverse matmässor och annat skoj. Jag kopierar de tips jag gav er förra året som en liten påminnelse;

*En ryggsäck att bära inköpta böcker i är att rekommendera! Många tar med sig rullväskor (alltså resväskor) och det är ju praktiskt för en själv men inte resten av besökarna på mässan. Det är nämligen mycket folk och trångt i gångarna! Jag tvingas dock ha en rullväska med mig och jag ber om ursäkt på förhand till de som eventuellt kommer i min väg.

*Ta med en vattenflaska och fyll med jämna mellanrum, det behövs. Det är varmt, torrt och lätt att få huvudvärk.

*Måltider är alltid bäst att köpa utanför mässan då det förmodligen är långa köer till de matställen som finns inne. Det är t.ex en kort promenad till ICA Focus och restauranger och caféer finns inom räckhåll.

*Det går att betala med kort i flera montrar, men inte alla. För att vara på den säkra sidan är det alltid bäst att ta ut lite pengar men gör inte det på mässan! I nödfall finns bankomater precis i entrén, men kön brukar vara låååång.

*Räkna med köer, att folk står i vägen, att ni får vänta och liknande – annars tryter tålamodet direkt.

Ha det så roligt och hoppas vi syns i vimlet!

025 - Kopia

3 thoughts on “Tips inför mässan!

Kommentera

