Bokbloggsjerka 27-30 september

jerka11Det har blivit dags för veckans bokbloggsjerka hos Alkb och frågan lyder;

Om du skulle göra en snabb inventering av din läsning vilket land skulle då väga tyngst?

Eftersom jag numera läser mest young adult är det kanske inte så konstigt att USA toppar min lista. Jag kollade igenom de böcker jag hade läst under 2013 och såhär ligger det till.

USA, 54%
Sverige, 18%
Storbritannien, 12%
Frankrike, 4%
Australien, 3%
Irland, Danmark och Italien, 2%
Island, Grekland, Canada och Österrike, 1%

Jag är inte särskilt förvånad! Hur ser det ut hos er?

2 thoughts on “Bokbloggsjerka 27-30 september

Kommentera

