Reading Habits Tag

Jag har blivit taggad av Caroline på Bland Böcker och Elina på Elinas Bokliv och ja, här kommer mina svar.

1. Har du en speciell plats hemma där du brukar läsa?
När jag är hemma läser jag till 95% i sängen, resten vid mitt skrivbord men det brukar inte bli så långvarigt eftersom det är ganska obekvämt, haha.

2. Bokmärke eller random pappersbitar?
För det mesta bokmärken men om jag verkligen inte har något eller hittar ett får det bli en post-it eller liknande.

3. Kan du sluta läsa när som helst eller måste du sluta efter ett kapitel eller efter ett visst antal sidor?
När som helst går absolut inte. Jag läser alltid färdigt ett kapitel – på gott och ont. Ibland kan jag börja på ett och tänka att nu ska jag bara läsa färdigt detta kapitlet och sen ska jag sova och så visar det sig att kapitlet är på femtio sidor.

4. Äter du eller dricker du någonting när du läser?
Nej, aldrig.

5. Brukar du lyssna på musik eller ha på TV:n medan du läser?
Nej, det går inte för mig. För tillfället försöker jag vänja mig vid att läsa medan sambon spelar GTA och det är inte lätt men alternativet är att gå och lägga mig i soffan och läsa och det är inte alls lika bekvämt ;)

6. En bok i taget eller flera samtidigt?
Det brukar bli flera samtidigt, bra med variation.

7. Läsa hemma eller överallt?
Jag läser överallt, dock inte fysiska böcker. Min Kindle får däremot åka med lite varstans!

8. Läsa högt eller tyst i huvudet?
Tyst i huvudet.

9. Hoppar du fram i boken eller hoppar du över stycken?
Nej, det gör jag inte. Jag kan däremot börja skumma lite om boken blir ointressant.

10. Bryta rygg eller inte?
Absolut inte. Jag har inte en enda bruten rygg hemma.

11. Skriver du i böcker?
Nej, verkligen inte. Det enda som möjligen får stå i en av mina böcker är författarens signatur ;)

12. Vilka taggar du?
Jag taggar Elin, Vettan och Carro.

4 thoughts on “Reading Habits Tag

Kommentera

