Familjen Walsh A-Ö

En av böckerna jag köpte på mässan i helgen var den här. Den är så väldigt tunn att den gick snabbt att läsa och därmed kommer då min recension av den.

familjen-walsh-a-o

Titel: Familjen Walsh A-Ö
Författare: Marian Keyes
Serie: Familjen Walsh #6
Utgivningsår: 2013
Förlag: Norstedts
Finns hos: Adlibris | Bokia | Bokus | CDON

Utläst: 27 september 2013

Handling:
Boken handlar om mamma Walsh och är skriven som ett lexikon. På varje bokstav i alfabetet skriver hon om något som rör henne eller familjen och det blir en alldeles egen liten historia.

Omdöme:
En helt okej bok, varken mer eller mindre. Jag hade kanske önskat att mamma Walsh fått en ”riktig” bok men jag gillar också det här lexikon-formatet. De små historierna på varje bokstav blir som små minnen, anekdoter, och jag blev helt plötsligt väldigt sugen på att läsa om alla böckerna om systrarna Walsh. Det får bli snart.

Det enda jag irriterade mig på var dels varför den här boken är så mycket mindre än resterande? Tunnare blir den ju klart men jag syftar på höjden. De passar ju inte alls ihop. Och sen är jag nyfiken på hur historierna på Å, Ä och Ö kom till eftersom de inte finns i den ursprungliga utgåvan.

Mitt betyg: 3/5

One thought on “Familjen Walsh A-Ö

Kommentera

