Sia

Här kommer en liten recension på ytterligare en bok jag fått från Netgalley, nämligen Sia av Josh Grayson.

18482726Titel: Sia
Författare: Josh Grayson
Utgivningsår: 2013 (kommer ut i november)
Förlag: ?
Finns hos: Adlibris | Bokus | The Book Depository | Amazon UK |Amazon US (Kindle Edition)

Utläst: 3 oktober 2013

Handling:
When seventeen-year-old Sia wakes up on a park bench, she has no idea who or where she is. Yet after a week of being homeless, she’s reunited with her family. At school, she’s powerful and popular. At home, she’s wealthy beyond her dreams. But she quickly realizes her perfect life is a lie. Her family is falling apart and her friends are snobby, cruel and plastic. Worse yet, she discovers she was the cruelest one. Mortified by her past, she embarks on a journey of redemption and falls for Kyle, the “geek” she once tormented. Yet all the time she wonders if, when her memories return, she’ll become the bully she was before…and if she’ll lose Kyle.

Omdöme:
Jag hade faktiskt hoppats på att den här skulle vara bra och den började helt okej. Därefter gick det dock utför. Jag gillar inte direkt någon av karaktärerna och handlingen känns lite väl orealistisk och förutsägbar. Någonstans har jag även sett att det skulle vara en new adult men så är inte fallet, det är helt och hållet young adult.

Det finns egentligen inte så mycket mer att säga men alltså inte en bok jag rekommenderar!

Mitt betyg: 2/5

One thought on “Sia

  1. Pingback: Sammanfattning – Oktober | Nilmas Bokhylla

Kommentera

