En liten mässenkät

20130927_113111
En något suddig Mattias Boström i Piratförlagets monter

Okej, detta blir sista inlägget om bokmässan från mig för denna gång och det blir något så enkelt som en liten enkät!

Det bästa med årets bokmässa: Att återigen få botanisera bland böckerna i detta enorma bokparadis.
Det sämsta med årets bokmässa: Att jag inte träffade på någon bokbloggare. Jättetrist.
Det bästa seminariet: Crossover, det första seminariet jag gick på.
Det sämsta seminariet: Det var väl inget som var direkt dåligt men det minst intressanta var nog det med Johan Unenge och Sara Shepard där de diskuterade om barn måste läsa skönlitteratur.
Snyggaste kassen: Jag såg ingen som utmärkte sig denna gång, trist. Mest praktisk tycker jag dock är Piratförlaget men den fina tygkassen från Gilla Böcker hamnar också högt i topp.
Mest intressanta person: Mattias Boström. Både rolig och intressant att lyssna på! Dessutom hade han varit inne på min blogg och det är såklart ett + i kanten, haha.
Roligast att lyssna på: Hugget som stucket mellan Viveca Lärn och Magnus Nordin. Vilken kombo det blev! ;)
Det som inte skulle hända men ändå hände: Vitlökssås i väskan. Trevligt.
Bästa bokköpet: Oj. Det får nog bli mina två John Green eftersom jag hörde att de tog slut senare under helgen.
Trevligaste montern: Det är rätt så jämnt mellan X Publishing och Printz Publishing. X hade en väldigt mysig och trevlig monter medan Printz hade väldigt trevlig personal.
Montern med det bästa programmet: Piratförlaget, utan tvekan.
Bästa viloplats: Mitt hotellrum på Clarion Post.
Det mest oväntade: Vart höll Modernista hus?

Övrigt att tänka på till nästa år: Nästa år kommer jag endast att åka över en dag, antagligen fredagen när det är lagom med folk, och jag ska försöka undvika att ta bussen. Vet ni hur krångligt det är att åka buss efter att ha varit på mässan? Mardrömsupplevelse. Om det går ska jag även ta med systemkameran så jag får lite snyggare bilder.

Om ni vill låna denna och göra den själva så varsågoda! Det är bara roligt att få läsa om era upplevelser.

4 thoughts on “En liten mässenkät

  1. Håller med om att en dag räcker. Vi var där på lördagen då det var väl mycket folk… Jag tittade efter dig (med flera bloggare) men träffade bara en (Sofia Fritzon).

Kommentera

