Book Shuffle Tag

Jag har blivit taggad av Bokpotaten, tack för det!

Regler: Sätt din musikspellista på shuffle. De fem kommande låtarna ska du para ihop med fem passande böcker som du har läst. Inget fuskande! Skippa inte en låt som du är missnöjd med.

1. Bruno Mars – Locked Out Of Heaven
Den första jag kommer att tänka på när jag hör den här låten är Amy and Roger’s Epic Detour av Morgan Matson. Varför vet jag inte men valet faller på den boken!

2. P!nk – Try
Av någon anledning kan jag inte låta bli att tänka på Bridget Jones Dagbok av Helen Fielding!

3. Loreen – Crying Out Your Name
Jag kommer bara att tänka på Jag, En av David Levithan men lyssnar man på låten stämmer det ju inte helt överrens. Jaja, det får bli mitt val annars får jag sitta här hela dagen, hehe.

4. Fun – We Are Young
Jag tänker lite på Breathe av Abbi Glines!

5. Imagine Dragons – Radioactive
Här är det lite svårt att tänka på någon annan bok än The Host av Stephanie Meyer eftersom denna låten var med på soundtracket till filmen men om jag ska tänka lite utanför så känns det som en dystopi, kanske Shatter Me av Tahereh Mafi?

Jag skickar denna tag vidare till Västmanländskan, Carro, Lenas godsaker och Caroline.

5 thoughts on “Book Shuffle Tag

  1. Älskar Radioactive, men videon har ajg aldrig fattat – mycket bättre med eftertexterna i filmen ^^

Kommentera

