Tematrio: Ungdomsböcker

tematrioJag tycker vi kör en tematrio här på bloggen för en gångs skull. Denna veckan vill Lyran att vi berättar om tre bra ungdomsböcker och det lär inte bli så svårt.

1. Cirkeln och Eld av Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg. Snart kommer även sista delen, Nyckeln, ut och jag är så taggad. En trilogi om ett gäng tonåringar i Engelsfors och magi.

2. Jellicoe Road av Melina Marchetta. Den här boken verkar ha delat sina läsare i två delar men jag tillhör delen som älskade den och rekommenderar den varmt.

3. Divergent av Veronica Roth är första boken i en trilogi där sista boken precis har släppts på engelska. En av mina favoritböcker!

One thought on “Tematrio: Ungdomsböcker

  1. Cirkeln och Eld har jag inte läst, men vill så gärna läsa dem då alla pratar så gott om dem. Även jellicoe road är jag väldigt sugen på. Divergent tycket jag med om, måste verkligen ta tag i Insurgent.

Kommentera

