Läsutmaning – Bok till film

Nu tänkte jag utmana mig själv lite grann och få fart på både omläsandet och läsandet inför filmer. Det är ju nämligen så att flera böcker blir film inom kort (2013-2014) och jag vill såklart försöka läsa böckerna innan dess. Jag har delat upp dem månadsvis som jag har tänkt läsa men det är ju inte alltid säkert att det blir så. När jag har läst klart en bok bockar jag av här nedan så att ni kan följa det hela.

November
The Hunger Games av Suzanne Collins (omläsning)
Catching Fire av Suzanne Collins (biopremiär 20/11)
Mockingjay av Suzanne Collins (omläsning) (biopremiär pt. 1 21 november 2014 och pt. 2 20 november 2015)
Boktjuven av Markus Zusak (biopremiär 28/2?)

December
Divergent av Veronica Roth (omläsning) (biopremiär 21/3)
Insurgent av Veronica Roth
Allegiant av Veronica Roth

Januari
Frostbite av Richelle Mead
The Fault in Our Stars av John Green (biopremiär?)

Februari
Shadow Kiss av Richelle Mead
Blood Promise av Richelle Mead

Mars
Spirit Bound av Richelle Mead

April
Last Sacrifice av Richelle Mead
The Maze Runner av James Dashner (biopremiär 19 september 2014)

Maj
The Scorch Trials av James Dashner

Juni
The Death Cure av James Dashner

Har jag missat någon bok/film nu tro?

6 thoughts on “Läsutmaning – Bok till film

    • SV: Jag vet, jag kollade dem en gång till och det är ingen som är uppdaterad sen dess. Men de är i alla fall på gång med rättigheterna uppköpta :P

  1. Pingback: Sammanfattning – Läsutmaningar 2013 | Nilmas Bokhylla

Kommentera

