Sommarregler

När jag fick höra att Kabusa skulle släppa nytt från Shaun Tan hoppade jag nästan lite av förväntan och nu är den äntligen här. Här kommer en liten recension av boken.

sommarreglerTitel: Sommarregler
Författare: Shaun Tan
Utgivningsår: 2013
Förlag: Kabusa Böcker
Finns hos: Adlibris | Bokia | Bokus | CDON

Stort tack till Kabusa för recensionsexemplaret!

Utläst: 7 november 2013

I den här boken får vi möta två pojkar på äventyr och vad de har lärt sig om livet under sommaren. Vad de ska göra och inte göra, vad som kan lura på dem i mörkret och så vidare.

Det är sällan jag stöter på någon som illustrerar så drömlikt och annorlunda som Shaun Tan. I den här finns inte särskilt mycket text men det ger mer fokus åt de härliga bilderna. Jag tror att jag skulle känna igen Tans illustrationer lång väg men samtidigt är en bok inte den andra lik. Då pratar jag inte bara formen (varför är alla utgivna böcker i helt olika storlekar?) utan även sensmoralen och själva historien. Jag får dock inte riktigt samma känsla för den här som för t.ex Borttappad men den kommer inte långt efter. Att öppna en Shaun Tan-bok är för mig ungefär som att öppna en Aladdin-ask!

Mitt betyg: 4/5

4 thoughts on “Sommarregler

  1. Pingback: Sammanfattning – November | Nilmas Bokhylla

Kommentera

