En smakebit på søndag: Här ligger jag och blöder

smakebit

Den norska bokbloggaren “Flukten fra virkeligheten” har varje söndag en rolig liten utmaning där man ska skriva ner en liten smakbit av boken man läser för tillfället. Just nu läser jag bland annat ”Här ligger jag och blöder” av Jenny Jägerfeld och här kommer min smakbit;

har-ligger-jag-och-bloder_pocketKlockan var kvart i ett torsdagen den tolfte april, dagen före den internationellt inbillade olycksdagen, och jag hade just sågat av den yttersta toppen av min vänstertumme med en elektrisk sticksåg.
Jag stirrade på tummen, det som var kvar av den vill säga. Dessa bleka vårvinterskinn och så det där rosaröda inuti. Köttet. Tänkte sakligt att jag nog sågat av den ganska rakt, att snittytan var jämn, vilket väl var bra. Eller? Jag letade i mitt inre efter relevanta erfarenheter, men jag var blank. Tom. Min kunskap om avsågade kroppsdelar var klart begränsad.

5 thoughts on “En smakebit på søndag: Här ligger jag och blöder

  1. Jenny Jägerfeld skriver ju väldigt speciellt, gillade hennes senaste bättre än denna :) Även om den här också är okej.

  2. Tycker att den boken är bra skriven, trots det hemska som hon upplever där så står det med blandat humor vilket gör att jag gillar boken riktigt mycket :)

Kommentera

