Julkalendern 2013 – Lucka 5

5december

Det är dags för den femte luckan och där hittar vi ett Tatiana de Rosnay-pocketpaket med titlarna ”Bumerang”, ”Huset du älskade” och ”Colombes granne”. Sponsrar gör givetvis förlaget Sekwa. Om ni vill läsa mer om titlarna är det bara att klicka på respektive omslag nedan så kommer ni direkt till Sekwas hemsida.

bumerang_300dpi_rgb-187x300 colombes_granne_NY-193x300 huset_du_alskade-193x300

Tävlingsregler
– Berätta och motivera om något bokrelaterat du skulle vilja få i julklapp. Glöm ej att ange en giltig e-postadress.

Tävlingen avslutas ikväll 23.59

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD! GRATTIS SANDRA!

66 thoughts on “Julkalendern 2013 – Lucka 5

  1. Jag skulle vilja ha Lotta Lundgrens matbok ”Om jag vore din hemmafru”. Jag fullkomligt älskar den kvinnan. Så härlig. Och så personlig. Kan bara tänka mig att det måste spegla sig i hennes bok också.

  2. På min önskelista står alltid böcker överst. Det finns inget bättre än få sätta sig ner med sina julklappsböcker på juldagen med julgodiser bredvid sig. Största problem är alltid; vilken bok ska jag börja läsa? Jag har alltid varit nyfiken på Tatiana de Rosnay men aldrig läst någon bok av henne, så jag skulle gärna sätta mig ner med en av hennes böcker på juldagen.

  3. Min favoritförfattare Kelley Armstrong kommer ut med en ny novella 15/12 som ingår i min favoritserie women of the otherworld,den boken skulle jag vilja ha i julklapp :)

  4. Det jag önskar mig i julklapp är något så enkelt som ett fint bokmärke som kan visa var i boken jag är, för just nu använder jag avrivna papperslappar.

  5. Jag vill gärna vara med och tävla!
    Jag skulle vilja ha en läslampa som man sätter på boken. I mitt rum har jag bara en ljusslinga vid sägen så jag måste ligga i fel ände av sängen när jag läser. Ljusslingan ger inte mycket ljus heller. En läslampa skulle vara perfekt!

  6. Jag skulle gärna vilja ha en prenumeration på just Sekwas böcker i julklapp (som jag har läst att man kan teckna på deras hemsida)! Jag tycker deras utgivning är väldigt bra och tänk så trevligt att det skulle dyka upp franska litteraturpärlor i brevlådan med jämna mellanrum! Lyssnar tomten nu, tror ni? :-)

  7. Jag skulle vilka få en bokhylla till, ja eller flera egentligen. En till för att det börjar staplas lite böcker här och var här hemma, plus jag vill ju ha lite expansionsutrymme :) De andra skulle vara att ersätta bokhyllor jag har, men det är lite svårt att hitta bra hyllor som fungerar som rumsavskiljare och inte är alldeles för låga, men önska sig kan man ju alltid :)

  8. På min önskelista hittar en främst böcker. En särskild bok som jag drömt om länge är klassikern och min favorit The Great Gatsby av F. Scott Fitzgerald, men inte i vilken form som helst. Jag vill ha den inbundna, guldgnistrande 70-årsjubileumsversionen. Den är oerhört vacker och knyter dessutom an till bokens innehåll.

  9. Hej!
    Jag vill gärna vara med. Vi köper inte julklappar till vuxna men däremot fyller jag år den 23e :) Då önskar jag att jag fick en bok med enkla tips på ”superfood” för familjen.

    Må gott!

  10. Pingback: LUCKA 5 HOS NILMAS BOKHYLLA – 5/12 | BLOGGTÄVLINGAR

  11. Hej!
    Jag kör mycket bil och önskar mig ljudböcker med lite action i! Där berättaren har lite go i sig så jag inte somnar bakom ratten :)

  12. Jag önskar att vinna detta till min mamma som operade höften i tisdags och har en tre månaders sjukskrivning.

    Jag själv önskar mig Anders Rydells bok Plundrarna då Anders är en barndomsvän till min man.

  13. Fina vinster! Jag skulle gärna vilja ha en läsplatta i julklapp. Det skulle vara perfekt på resor och vid tjockboksläsning :)

  14. Jag skulle vilja ha böckerna i serien Torka aldrig tårar utan handskar av Jonas Gardell eftersom det är ett intressant ämne han skriver om i dessa böcker.

  15. Jag önska mig en låda praliner. Det passar till alla böcker och jag tänker sätta i mig en del i jul ;) Sekwa är ett säkert kort som aldrig gör mig besviken.

  16. Jag hade tänkt önska mig Nyckeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren och I kroppen min – vägsjäl av Kristian Gidlund, men med mitt tålamod kunde jag inte låta bli att köpa dem själv :) haha! Så istället önskar jag mig att få bli överraskad med någon riktigt riktigt bra bok, kanske givarens favorit. Det vore kul!

  17. Jag skulle vilja ha ett bokkontrakt i julklapp – det hade varit en dröm. Att få dela med mig av min ehen livshistoria – och vilken terapi det dessutom hade varit

  18. Jag skulle gärna vilja ha någon vägghylla som jag kan pryda med de böcker jag tycker om mest och addera med lite annat fint som något ljus eller en planta.
    Mitt bokintresse tog fart i somras när jag hade massa tid över och sen dess har jag läst så många böcker att jag knappt kan förstå det. Hoppas det håller i sig! Jag älskar att läsa!

  19. Jag önskar mig en sådan där liten läslampa som man kan sätta på boken i julklapp. Mest för att det ska vara smidigt att byta ställning när man tillexempel ligger och läser i sängen utan att förlora ljuset :)

  20. Jag önskar mig böcker om skrädderi i julklapp, detta har jag nyligen fått upp ögonen för och vill lära mig mer om.

  21. Jag önskar mej de här böckerna, jag har aldrig läst något av henne! det roligaste är just detta, att få böcker med en helt ny författare, det blir som dubbla julklappar!!

  22. Tänk om jag hade ett eget bokrum! Böcker från golv till tak utom där den öppna spisen står. I ett hörn skulle en skön fåtölj med fotpall finnas. På ryggstödet hänger en mjuk filt och på bordet finns det kaffe och en bit choklad.
    Undrar vad maken skulle säga om jag önskar mig ett rum… Han kanske är sugen på att snickra och bygga ut huset lite! :-D

  23. Böcker är alltid en välkommen julklapp! Just nu är jag inne på biografier och sport! Så i julklapp har jag önskat mig Svennis bok, Glenn Hyséns bok och Fredrik Ljungbergs bok. Jag har aldrig läst något av Tatina De Rosnay så det skulle vara mycket intressant!

  24. Jag skulle vilja ha den snygga boxen med Harry Potterböckerna på engelska (som du har ;-)! Jag har dem på svenska men vill gärna ha dem på engelska också och de är så snygga!!!

  25. Jag skulle vilja ha en ljudbok som jag kan lyssna på i bilen fram och tillbaka till jobbet….ja det ska jag önska av maken min!

  26. Jag har faktiskt flera bokrelaterade saker jag önskar mig, och där ibland är det en läslampa då jag saknar en mindre lampa i sovrummet. Det är riktigt jobbigt då jag jämt måste resa mig upp och gå på det kalla golvet för att släcka när jag läst klart.

    Kram Sanna

  27. Jag önskar mig Tidvatten – dagbok från Kattegatt. En jättevacker bok från Hallandskusten där vi har sommarstuga. Men den är svår att få tag i.

  28. bokrelaterat… i så fall måste det vara den röda drottningen av philippa gregory. älskar hennes böcker så himla mycket och måste få veta fortsättningen på den vita drottningen!

  29. Jag skulle vilja någon slags förstoringsglas så jag kan läsa mina böcker och de jag kommer att få eller låna i framtiden.

  30. En julklapp som jag inte skulle tacka nej till utan gärna hitta under granen är Bea Uusmas ”Expeditionen: min kärlekshistoria” (den illustrerade utgåvan). Den verkar så bra. Det tyckte jag redan efter att ha lyssnat lite på henne på Bokmässan.

  31. Jag skulle jättegärna vilja ha en liten, finurlig läslampa så att jag skulle kunna fortsätta att läsa lika mycket även fast det inte är alls är lika ljust ute längre :)

  32. Jag önskar mig Jan Berglins nya seriebok ”Det är den som möter som ska backa”. Behövs lite humor i vintermörkret!

  33. Jag skulle vilja få John Grisham böcker :) Älskar verkligen hans böcker och sättet han skriver på.
    Men också en kokbok eller bakbok hade inte suttit fel ;)

  34. Jag har önskat mig klassikern ”rutiga kokboken” då man har räddningen för det mesta i köket. Som läsning i mellandagarna önskade jag mig ”438 dagar”

  35. Jag skulle vilja ha ett Bookseat! Verkar så smidigt – kunna ha boken uppställd utan hjälp av glas, frukt, bestick eller vad som kommer i ens väg när man ska inta en måltid i bokens sällskap. Eller att ligga i sängen utan att vrida handleder ur led. Eller… Ja, Finns nog många funktioner det uppfyller :) låter som reklam men är dessvärre inte sponsrad :(

  36. Jag skulle vilja få boken ”Ängeln på malmskillnadsgatan”. Jag har sett några intervjuer med författaren och jag ser verkligen upp till henne. Det är verkligen en bok jag bara måste läsa och ha i min egen bokhylla!

  37. Jag skulle vilja ha del 2 i Night Prince-serien av Jeaniene Frost.Twice Tempted heter den. Vampyrer, kärlek och sex + en kick-ass hjältinna. :)

  38. Såg på Skavlan om Malala.. blev väldigt sugen på att läsa hennes bok; Jag är Malala.

  39. Bortsett från nya böcker till samlingen så önskar jag en smart och snygg hylla ovanför min sänggavel liksom en smart läslampa eftersom min nattbordslampa ger rött ljus, inte lätt att läsa utan att tända ännu en lampa vilket tar bort mys-faktorn! =)
    Bokvis önskar jag Hells Angels Scandinavia Box, redan sedan förra året när den släpptes.. tycker att sådant är sjukt intressant att läsa. <3 Näst efter det står dagens vinst på listan! =)
    MVH/ Decibel

  40. Det jag skulle bli allra gladast för skulle vara en resa till Harry Potter-studion i London.
    Annars är det väl en till bokhylla då man för tillfället inte kan se mitt skrivbord pga ett x decimeter tjockt boktäcke…

Kommentera

