Julkalendern 2013 – Lucka 6

6december

Nu är det snart helg igen och veckorna går fort! Snart är det julafton, tjoho. I lucka sex sponsrar Harlequin med inte mindre än fem exemplar av boken ”Återvändarna” av Jason Mott.

sesil11313043stlBeskrivning av boken från förlagets hemsida:
”Jacob utgör den osynkade tiden, mer perfekt än tidigare. Han är livet som det borde ha varit, då för länge sedan. Så är det med alla Återvändarna.”

Över hela världen börjar människors anhöriga att återvända från andra sidan. Ingen vet hur eller varför det händer, om det är ett mirakel eller ett tecken på att den yttersta dagen är nära. En av de som återvänder är Harold och Lucille Hargraves son Jacob. Han dog många år tidigare i en tragisk olycka på sin åttaårsdag. När han plötsligt står utanför deras dörr, fortfarande åtta år gammal, vet de inte vad de ska tro.

Kaos bryter ut över hela jordklotet och den nyligen återförenade familjen Hargrave befinner sig mitt i en värld på randen till kollaps. De tvingas manövrera i en mystisk ny verklighet och genom en konflikt som hotar att riva upp själva meningen med vad det är att vara människa.

Tävlingsregler
– Vad tycker du är det bästa med julen? Berätta och motivera!

Tävlingen avslutas ikväll 23.59

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD! GRATTIS TILL QAT, SANNA, LOUISE, MIRIAM & ANNA!

52 thoughts on “Julkalendern 2013 – Lucka 6

  1. Det bästa med julen är barnen skulle jag säga (nu pratar jag bara julafton). Jag har dock inga egna barn men en jul utan att träffa mina syskonbarn skulle helt enkelt inte vara en jul. Först förväntan och lycka i deras ögon sedan när tomten kommer är det bara total lycka, glädje som bara kan finnas hos ett barn. När sedan paketen är öppnade är det nöjdhet och lycka för att sedan övergå i trötthet och lycka. Hela dagen genomsyras liksom av lycka och det är en speciell sort som bara uppkommer i juletid.

  2. Det bästa med julen är julstämningen. Känslan av gemenskap, kärlek och värme. Ingen annan tid på året är så mysig som under julen.

  3. Jag är gärna med och tävlar, och det bästa med julen är så klart att vara tillsammans med sina nära och kära. Att ha tid att umgås utan en massa krav och måsten helt enkelt.

    Kram Sanna

  4. Jag tycker att det bästa med julen är mysighetsfaktorn, det är mörkt ute, ljus tända inne, alla ljusstakar och ljusslingor som lyser upp hus och diverse byggnader. Samt att det är en underbar tid att bara få vara och umgås med familj och vänner.

  5. Det känns som om jag redan sagt detta men att få tillbringa tid tillsammans med nära och kära utan att känna stress att man ska iväg på något annat. Träffar framförallt mina morföräldrar och morbröder med familjer alldeles för lite, så jag gillar julen då vi bara kan umgås och mysa tillsammans.

  6. Den här boken är verkligen min smak! :) Hoppas på vinst
    Det bästa med julen är när familjen/släkten sitter vid matbordet och äter god mat utan att stressa, bara sitter och har trevligt tillsammans.

  7. Att få umgås med hela familjen. Det är det allra bästa. Vi bor så långt bort från varandra så det är inte ofta vi alla kan ses tillsammans.

  8. Det bästa med julen tycker nog jag är att alla är lediga och kan umgås men framförallt ser jag fram emot att träffa mina syskonbarn! Och skämma bort dem lite ;)

  9. Det bästa med julen är all glädje, särskilt hos alla barn. Längtar efter att få skämma bort mina små syskonbarn i jul :)

  10. Pingback: LUCKA 6 HOS NILMAS BOKHYLLA – | BLOGGTÄVLINGAR

  11. Det bästa med julen är att den är så lång! Hela december är som upplagt för julmys med alltifrån bakning och presentjakt till glöggdrickande och bokläsande.

  12. Det absolut bästa är att umgås med familjen. Och nu när jag själv är mamma så är det också en glädje att se lyckan i mina barns ögon när de får fina julklappar.

    Jag hoppas på att vinna boken. Den verkar spännande och väldigt annorlunda. Börjar jobba i januari och kommer spendera nära tre timmar på tåg varje dag. Perfekt med lite läsning.

    Har tipsat här

    http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/12/06/lucka-6-hos-nilmas-bokhylla/

  13. Jaaa åh den boken hittade jag precis på jobbet och blev jättesugen att läsa den =) gu så kul att den översätts!

    Det bästa med julen är den mysiga känslan, de mysiga dofterna, alla dekorationerna och de fina ljusen och ljusslingorna man har för att lätta upp vintermörkret. Plus att få fira och mysa och äta god mat med sina nära och kära <3

  14. Det bästa med julen tycker jag är gemenskapen. Jag älskar att GE snarare än att FÅ, oavsett om det handlar om julklappar, julkort eller annat.

  15. Det bästa med julen är lugn och ro. Vi har trappat ner på all hysteri kring julen och är hemma, tar det lugnt och umgås som familj. Äter gott, spelar spel och bara sitter o pratar.

  16. Det bästa med julen tycker jag är dagen före. När jag och min familj sitter i pyjamas och tittar på ”polarexpressen” (en tradition sen filmen kom ut), äter kavelgris med julskinka och äppelmos. Nu undrar du säkert vad kavelgris är, och det är ett bröd som bakas här i Älvdalen! Det är så mysigt och det jag längtar efter hela året.

  17. Det bästa med julen är den absoluta totala MYS-stämningen som fyller hela kroppen och hemmet. Att man är runt sina nära och kära och bara helt enkelt har det supermysigt!

  18. Vilken spännande bok!!

    Det bästa med julen är att det är så mysigt att vara tillsammans. Med varannat-år-mammajul njuter jag extra när jag får ha min (inte så små) hos mej och fira jul! <3

  19. Att umgås med närmaste släkten ta julpromenader äta lite gott inte nödvändigtvis julbord och kunna ta det lite lugnt.

  20. Det bästa med julen är att se glittret i barnens ögon när tomten kommer! Lite skräckblandad förtjusning och sedan översvallande lycka :)

  21. Det bästa för mig är att det är att hela familjen är samlad mina barn är lite utspridda en bor ju kvar hemma , och en bor i Madrid med sin man och son på snart 2 år, och en bor i Strängnäs med sin son som är 5 år, så julhelgen är enda gången vi alla är samlade här och farmor/mormor/jag alltså mår så bra, och skämmer bort dem ordentligt!!! <3

  22. jag har de senaste åren inte riktigt gillat allt runt julen, men det jag gillar med den är att träffa släkten och den stämning och känsla som infinner sig när man sitter i värmen och dricker glögg och har det trevligt!

  23. Familj och vänner i all ära,
    det bästa är att vara varandra nära!
    Men maten, Köttbullar, skinka och prinskorv i all ära,
    omringad av familj, vänner och andra kära!
    Barnen älskar gravad lax, absolut viktigast för dom,
    men för mig är favoriten definitivt -Kalix löjrom!

  24. Det bästa med julen är en blandning av allt tycker jag. Att få ta det lugnt med familjen, mysa ute i kylan på promenader, när det är mörkt ute och man kan njuta av alla juldekorationer som finns på husen. Att hitta julklappar till alla tycker jag är jättemysigt, det är så kul när man känner att man verkligen hittat rätt. Hela den speciella julstämningen helt enkelt :)

  25. Det finns så mycket bra med julen! Älskar alla tända ljus, allt pynt och inte minst all god julmat och julgodis. Det finns så otroligt mycket godsaker man kan stoppa i sig under julen :) Så mat, ljus, pynt och GODIS! Och familjen och klapparna förstås. Hela paketet helt enkelt!

  26. Det bästa med julen är att få ge alla man älskar saker oavsett om man får något själv eller inte. En osjälvisk högtid för mig då givande är roligare än att få.

  27. Det bästa med julen är känslan. Hur man känner på sig att det är jul, hur mysigt det är, hur man varje år längtar efter att köpa och få julklappar, pepparkakor, snö, julmust, att pynta granen och göra knäck eller ischoklad.

    Det är en fantastisk stämning och sammanhållning, julen för med sig så mycket kärlek och glädje

  28. Det bästa med julen är att få mysa. Själv eller med andra. För mig handlar det om att bara ha det bra och mysa till det för sig själv, med mat och göra en massa grejer man bara gör en tid på året. Det är speciellt, och det är det som gör Julen så fantastik.

Kommentera

