Julkalendern 2013 – Lucka 8

8december

Då var det andra advent och tiden går helt rasande fort! I dagens lucka är det Bazar Förlag som sponsrar med ett Cecilia Samartin-paket bestående av hennes Señor Peregrino och La Peregrina i inbundet format.

Samrtin_eo_PgEykcp_5703Handling – Señor Peregrino:
Jamilet, en sällsynt vacker flicka i en dammig mexikansk by. Men under kläderna bär hon en hemlighet, från ryggen ner till benen, vrider sig ett ohyggligt eldsmärke som att hon har blivit gripen av djävulens hand. Med falska papper och förhoppningen om ett normalt liv flyr Jamilet till USA. Hon tar arbete på ett mentalsjukhus och får ta sig an den gamle Señor Peregrino. En udda och mystisk herre, som kräver att Jamilet lyssnar på hans historia, i utbyte mot att han inte avslöjar hennes illegala vistelse. När Señor Peregrino tar henne tillbaka till sin ungdom, då han påbörjade sin pilgrimsvandring till det legendariska Santiago de Compostela förändras allt.

Samrtin_L-PegE2013ykNYO_6522Handling – La Peregrina:
Jamilet kan inte glömma señor Peregrinos berättelse om hur han som ung man vandrade den legendariska pilgrimsleden till Santiago de Compostela. Där mötte han sitt livs stora kärlek, Rosa. När Jamilet får veta att Rosa föddes med samma slags eldsmärke som hon själv, satsar hon allt på att ta reda på Rosas historia – även om det innebär att hon tvingas bryta mot lagen och riskerar sitt förhållande till señor Peregrino. Sökandet leder henne till Mexico och Spanien och hon gör fler häpnadsväckande och omskakande upptäckter än hon någonsin kunnat förutse.

Tävlingsregler
– Berätta och motivera varför just du ska vinna dagens lucka. Glöm ej att ange en giltig e-postadress.

Tävlingen avslutas ikväll 23.59

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD! GRATTIS TILL PAULINE MATIKA!

43 thoughts on “Julkalendern 2013 – Lucka 8

  1. Detta kanske är något för mig som är gift med en spanjor, jag har varit mycket i Spanien och känner säkert igen en hel del från skildringarna, men i Santiago de Compostela har jag aldrig varit, men det låter väldigt spännande.
    Trevlig 2:a advent!!! <3

  2. Jag är gärna med och tävlar, och skulle gärna vilja läsa dessa böcker då det låter riktigt spännande. Det känns som en sådan där typisk bok som man inte kan lägga ifrån sig hur trött man än må vara.

    Kram Sanna

  3. Samartin är en författare som jag hört mycket bra om men som jag inte kommit mig för att läsa, än. Så om jag vann de här böckerna så skulle den trenden vändas :)

  4. När studentlönen inte räcker till för bokshopping,
    ja, dà kan man tävla och ha en förhoppning,
    med finfina böcker som Nilma tävlar ut,
    skulle bokabstinensen äntligen fà sig ett slut,
    för visst skulle det göra gott en kall vinterdag,
    att fà begrava sig i en bra bok ett tag,
    detta skulle bli en mycket uppskattad present,
    till en fattig men lycklig högskolestudent

    Kram

  5. Jag har länge varit nyfiken på den här författaren. Det är så många som säger olika och jag vill så hemskt gärna få reda på själv vad detta kan vara. Det låter i alla fall som något jag skulle tycka om så jag har mina förhoppningar ^^

  6. Jag tycker det låter som två spännande böcker som har lite annan handling är de jag brukar läsa. (svenska deckare)
    Alltid kul att prova på nya författare man inte ens hört talas om.

  7. De här 2 böckerna verkar så så spännande! Hade sträckläst dem definitivt.
    Jag ska spendera julledigheten borta från Sverige i 2 veckor ca och vill ha god läsning så väldigt gärna!

    paulinematika@gmail.com

  8. Det här är böckerna för mig! För jag befinner mig just nu på en egen pilgrimsresa..Kan vara skönt att få läsa om något liknande och få fly undan min egen verklighet för en stund.

  9. Pingback: LUCKA 8 HOS NILMAS BOKHYLLA – 8/12 | BLOGGTÄVLINGAR

  10. Men så spännande! Låter verkligen som böcker för mig! Jag hoppas verkligen jag vinner. Jag har aldrig hört talas om dessa tidigare. Tur jag har dig som tipsar mig om så mycket bra!

  11. Jag älskar att läsa, det är det bästa sättet att fly ifrån verkligheten en stund och framförallt den stora hopen med studentlitteratur som jag behöver en paus ifrån. Finns det något bättre sätt att få vara för sig själv en stund än med en god bok, en kopp te och en filt när december är som kallast och julen är så nära men ändå så långt borta?
    Jag skulle tycka om att fylla ut bokhyllan med något nytt, något nytt att fly till.

  12. Oj – har aldrig hört talas om dessa böcker. De låter fantastiskt spännande och jag skulle gärna läsa dem.

  13. Jag vill vinna helt enkelt därför att jag tror att detta skulle vara ett perfekt paket till min dotter och till min mamma. De kulle bli så glada! :)

  14. Till min svärmor, medelålderskvinnan som redan allt har,
    som älskar att läsa och njuta till tända ljus, i sitt badkar!

  15. Dessa böcker har jag varit sugen på jättelänge. Har hört så mycket bra om de. Skulle jättegärna vilja vinna de och få ta del av den fantastiska historia som det verkar att vara!

  16. Dessa böcker verkar intressanta.jag har inte hört talas om dem förut, så det skulle vara kul att testa.

  17. Jag vill vinna eftersom jag älskar att läsa och gjort det enda sedan jag varit liten, läste ut flera böcker på en dag. Jag tycker det är en sorts terapi för mig, att sitta och koppla av med en bok gör att jag inte tänker på alla jobbiga saker. Jag blir så fast i böcker och kan inte sluta läsa. Jag drömmer själv om att bli författare, jag håller på med en egen bok just nu och vill ha så mycket inspiration som möjligt.

  18. Vore spännande att läsa om Santiago de Compostela och ”djävulens märke”. Numera läser jag inte lika mycket som förr allra mest under sommaren.

  19. Jag ska läggas in på sjukhuset i januari för att genomgå en operation i ryggen.
    Dessa böcker skulle bli mitt sätt till återhämtning terapi. Spännande läsning under långa ensamma dagar då man bara får ha besök under 2 timmar.

  20. Jag skulle vilja vinna eftersom att dem låter så himla spännande! Jag ser framför mig hur jag sitter och läser de här framför elden och håren reser sig med jämna mellanrum av spänning!

  21. Jag skulle vilja vinna därför att min mamma är tokig i såna här böcker och det skulle bli en sån bra julklapp.

  22. Jag vill vinna för att kunna ta med ett par böcker på min utlandsresa som jag snart åker på! Ska faktiskt inte ett spansktalande land så böckerna kunde verkligen inte passa bättre!

  23. Jag vill vinna så jag kan imponera på mina latinovänner som talat mycket om de här böckerna.

  24. Jag gillar spännande böcker men är inte så mycket för deckare. Tittar man på lästoppen kan man tycka att jag är helt fel ute eftersom det mesta är deckare. Men det här verkar vara böcker i min smak! Spänning och gåtor utan bloddrypande mordoffer.

  25. Jag skulle vilja testa läsa en typ nya böcker. Har tidigare bara läst verklighetsbaserade och lite kriminalare. Så jag skulle behöva utvidga mig i fler bokgenrerer (stavning?), därför tror jag dessa skulle passa mig:)

  26. Åh vad spännande det låter. Precis min typ av böcker! Har snart slut på olästa böcker hemma och jag skulle bli så glad för det här. Jag vill bara börja läsa på en gång, det låter så häftigt!

  27. Om jag vann skulle jag ge dessa till min farmor, som älskar böcker som utspelar sig i andra länder. Anledningen till att jag skulle ge dem till henne är för att hon snart ska genomgå en operation då hon inte kommer kunna röra sig alls särskilt mycket under 6 veckor. De här böckerna skulle vara en perfekt present till henne då!

  28. Det verkar vara böcker som handlar om helt andra saker saker än vad jag vanligtvis brukar läsa. Då och då gillar jag att byta ut ungsomsböckerna mot något lite tyngre, och det var ett tag sen sist. Därför skulle jag bli glad om jag vann!

  29. Jag glömmer alltid att lämna tillbaka bilioteksböckerna i tid. Det börjar bli dyrt och därför vill jag fylla på min egen bokylla med lite böcker.

  30. Böckerna låter så himla spännande och precis i min smak,
    Böcker står högt på min önskelista men det vore fantastiskt fint
    att få tävla och vinna något man vet skulle få en fastnaglad framför
    nattlampa i sängen om kvällen! =)
    Så himla roligt också att det är en författare jag tidigare inte stött på?
    Jag känner på mig att jag får mersmak efter dessa, skriver upp dem i almanackan för säkerhetsskull =P
    Hoppas och önskar stenhårt! <3

    Mvh/ Decibel S

Kommentera

