Julkalendern 2013 – Lucka 21

21december

I dagens lucka är det ingen mindre än Argasso Bokförlag som sponsrar med Svindlande höjder av Emily Brontë, men i seriealbumsformat. Det är Seán M. Wilson som bearbetat manuset och illustrationerna står John M.Burns för.

svindlande-hojderBeskrivning av boken:
När mr Lockwood hyr en lantgård av den mystiske mr Heathcliff får han en inblick i sin hyresvärds turbulenta förflutna. Han får höra om hans odödliga kärlek till Catherine Earshaw, som hemsöker Heathcliff bortom graven, och om hans hämndlystna, tyranniska sätt att behandla alla som vågar ställa sig i hans väg. Ska Lockwood lyckas undgå att dras in i Heathcliffs våldsamma värld?

Tävlingsregler
– Motivera kort varför just du ska vinna dagens lucka. Glöm ej e-postadress.

Tävlingen avslutas ikväll 23.59

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD! GRATTIS ANNICA!

25 thoughts on “Julkalendern 2013 – Lucka 21

  1. jag vill vinna eftersom jag nyligen har börjat intressera mig för att läsa serier, och just klassiker är bra att läsa som serier då de ofta är tjocka och tar tid att ta sig igenom.

  2. Har velat läsa denna bok väldigt länge, men har inte tagit tag i det, så nu har jag chansen! Det verkar extra roligt också eftersom boken är i seriealbumsformat :-)

  3. Den här tävlingen hade inte kunnat passa mig bättre! Vi har precis läst om systrarna Brontë i skolan och jag blev jätteintresserad av att läsa deras böcker (bl.a. den här och Jane Eyre), så du anar inte hur glad jag skulle bli om jag vann!
    Kram & god jul.

  4. Jag läste just om Jane Eyre och tänkte att jag skulle ta Svindlande höjder härnäst i min ”beta-av-klassikerna-runda”. Denna har jag faktiskt inte läst tidigare så det skulle bli en helt ny bekantskap för mig.

  5. När jag var femton år läste jag Svindlade höjder för första gången, och trots att det gått många år fortsätter den att vara min favoritbok. Mitt eget exemplar är helt sönderläst efter alla omläsningar. Jag älskar dessutom att läsa serier vilket gör att denna version av Svindlande höjder känns extra spännande. En makalös berättelse kombinerat med fantastiska teckningar, vad kan vara bättre :)

  6. Att i soffan få fötterna ta upp, och sedan på med glasögonen som en liten förstoringslupp. Få hoppa in i en fantsivärld med historiska äventyr, fester och flärd. Ja detta önskar jag vinna, och i historien försvinna.

  7. Den här boken har jag hört otroligt mycket om, men aldrig fått tid för mig att läsa och det vore just därför underbart att få chansen att få hem boken då jag skulle kunna läsa den utan tidspress.

    Kram Sanna

  8. Klassiska serier är riktigt bra
    Jag har läst en del
    Och just denna vill jag så gärna ha
    Att vara romantisk är aldrig fel!

  9. Emily Brontë är lite av min feministiska förebild, jag ska snart flytta hemifrån och har en bokhylla att fylla med egna böcker men är student och har inte mycket pengar att lägga på det. Skulle så gärna vilja läsa denna och ha den i min bokhylla!

  10. Jag ääääälskar Svindlande Höjder och tursamt nog även serier så gissa hur glad jag blev när jag såg att boken kommit ut i den här formen?! :D
    Det finns nog inte en enda anledning till varför jag INTE skulle vilja vinna. Det bästa av två världar.

  11. Är less på att vara goda grannen, duktiga kollegan, bästa vännen, fantastiske släktingen och världens bästa mamma Vill bara vara jag för en liten stund och få en bok långt bort från stress o måsten!

  12. Åh, så roligt med en klassiker i serieformat. Skulle vara jättespännande att läsa och se hur det fungerar som serie.

  13. Svindlande höjder är en klassiker som jag aldrig kommit mig för att läsa då jag är rädd att den ska vara tung och svårläst. Men om jag läser den i serieformat först kanske jag blir taggad att även läsa boken sedan. Därför vill jag vinna!

  14. Pingback: LUCKA 21 HOS NILMAS BOKHYLLA – 21/12 | BLOGGTÄVLINGAR

  15. Jag hoppas att mina barn så småningom växer upp som stora bokslukare men om inte så kanske en klassiker i serieformat kan lura dem till lite kulturbildning. Och innan dess kanske jag kan få sambon att läsa en ”tråkig tjejbok” men det efter att jag läst om den först!

  16. Åh en klassiker. När jag flyttade var jag tvungen att göra mig av med böcker om jag vinner så kan biblioteket byggas upp igen, det vore roligt säger en bokälskare.

Kommentera

