Bloggen fyller 2 år!

God morgon på er! Nu i januari fyller Nilmas Bokhylla två år och det ska vi givetvis fira med en liten tävling. I prispotten finns serien The Song of Ice and Fire på engelska, bok 1-5, samt första säsongen av TV-serien Game of Thrones. Alltså ett litet kit för lata, härliga dagar!

20140106_132245Beskrivning:
I en svunnen tid inträffade en våldsam klimatförändring. Somrarna varar i decennier och följs av vintrar långa som en livstid. Längst upp i Norden ligger muren av is, ständigt bevakad av brödraskapet som vigt sitt liv åt uppgiften att skydda de sju konungarikena mot vålnader, kyla och okända faror. Men kusliga händelser vid muren förebådar en framtid av oro och krig. 
Robert Baratheon och Eddard Stark befriade en gång i tiden de sju konungarikena från den galne draklorden Aerys och det blev Robert som besteg järntronen medan Eddard drog sig tillbaka till sitt Vinterhed. 
Efter en lång tid av fred samlar sig kung Roberts fiender både i Norden och i Södern. Hans närmaste rådgivare har dött under mystiska omständigheter och till och med hans egen drottning smider i hemlighet onda planer. Kung Robert ber Eddard Stark om hjälp och Eddard och hans familj dras obönhörligt in i maktspelet kring de sju konungarikena. Intrigerna och maktkampen vid hovet leder till ett regelrätt krig mellan olika ätter och deras lorder.
game_of_thrones_-_season_1_nordic-14251512-frntlMen det största hotet mot kung Robert är den mördade draklordens två barn, en son och en dotter som nu har vuxit upp. De lever i exil och har fått en fristad hos hövdingen över Dothrakiens grässlätter. Med hjälp av hövdingen och hans fyrtiotusen krigare ska så småningom en ättling av drakens blod åter sitta på järntronen.

Tävlingsregler
– Berätta i en kommentar till det här inlägget varför just du ska vinna! Glöm ej att ange en giltig e-postadress.

Tävlingen avslutas den 19/1 kl. 22.00

OBS! Endast svenska postlådor pga portokostnaden.

27 thoughts on “Bloggen fyller 2 år!

  1. Åh det här bara måste jag vinna! Jag har velat läsa GoT länge men aldrig kommit mig för. Det passar också perfekt eftersom min familj åker iväg på sportlovet när jag måste bli hemma för att jobba – ett perfekt tillfälle att beta av både böcker + tv-serie!

    tessdahl@hotmail.com

  2. Grattis till den kommande 2-årsdagen! Jag har själv den där boxen i bokhyllan, så jag ville egentligen bara säga grattis:-)

  3. För att jag är så söt och snäll? ^^ Haha nä men jag älskar Game of Thrones, men äger den bara på svenska så jag hade gärna velat ha den på originalspråket oxå. Tänkte börja titta på säsong 3 snart så då kan det ju vara läge att läsa/titta igenom tidigare böcker/säsonger :)

    Min mail: ciliaskultur@hotmail.com

  4. Åh jag vill jättegärna vinna för det här är den enda serien som jag och min pojkvän kan kolla på tillsammans och som båda faktiskt ser fram emot. Annars ser jag helst på Gossip Girl, How i met your mother och andra lite mer ytliga program (kan man väl kalla dem) medan han hellre ser naturprogram om typ pingviner och hajar eller matlagningsprogram. Jag har dessutom länge eftersökt böcker som båda kan uppskatta men hittills utan resultat. Men jag har inte givit upp än, jag ska få honom mer bokvänligt inställd! ;)

  5. Grattis!

    Jag skulle vilja vinna för att jag älskar bokserien men ändå inte har den i min bokhylla, tv-serien skulle jag vilja vinna för att kunna försöka övertyga alla i närheten om hur fantastisk den genom att tvinga dem att se den.

  6. Först och främst.. Grattis till 2års dagen! :)

    Självklart vill jag vara med och tävla. Jag vill vinna eftersom jag tror att jag är en av få som fortfarande varken sett tv-serien eller läsa böckerna. På senaste tiden har jag börjat bli väldigt sugen att ge det en chans, så det här skulle vara det ultimata priset för mig. :)
    Min mail är: nordinandersson.petra[at]gmail.com

  7. Jag vill så gärna läsa dem, men hittills har jag inte fått tummen ur. Försökte läsa andra men hann bara 500 sidor innan andra säsongen började… Har varit extremnära att köpa hem boxen, men jag är lite rädd för dessa tjockisar. Men jag vill! Men vågar inte… Ja, du förstår – jag behöver en spark i rätt riktning och om de stod i olästhyllan och glodde på mig hade det förmodligen blivit av. Däremot har jag redan dvd-boxen, så den kan du ju ge till någon bättre behövande :)

  8. Jag är en av dem som upptäckte Game of Thrones väldigt sent, jag har än så länge hunnit läsa fösta boken men inget mer. Jag vill så himla gärna läsa mer! TV-serien har jag inte tittat på alls men är så himla nyfiken då alla verkar ha sett den utom jag…
    Första boken var klockren och jag vill verkligen fortsätta läsningen!
    bokrecensionernu@gmail.com

  9. Åh jag har än så länge bara sett tv-serien av GoT, men jag älskar den! Därför vill jag såklart läsa böckerna men tyvärr verkar det aldrig bli några böcker som jag köper, hade därför varit perfekt att få dem :)

  10. Grattis två år, va kul, det blir säkert många år till.
    Jag vill vinna för jag skulle använda vinsten för att muta min son, han får inte tummen ur att söka jobb.
    Lite glädje skulle jag givetvis ha av det själv.
    Mia

  11. Jag älskar verkligen tv-serien Game of Thrones, men har tyvärr inte hunnit med att läsa böckerna. Det vore underbart att få läsa serien på originalspråket och få lära känna karaktärerna på ett nytt sätt.

  12. ALLA, verkligen ALLA verkar ha läst denna serie. Inte jag, jag har inte ens sett TV-serien. Varför? För att min pojkvän upptäckte serien och jag som inte alls ville se den då, börjar få intresse för den nu. Men detta kan jag inte säga högt för då kommer jag få höra ”Vad var det jag sa” och det vill jag inte. Så om jag vinner kan jag helt enkelt säga att jag tänkte vara snäll och ge honom TV-serien som han kommer vilja se om lagom tills jag läst ut första boken.

  13. Grattis till bloggen! Och lycka till, ni som tävlar. Fantasy är inte nått för mig så jag avstår själva tävlandet.

  14. Grattis!!
    Jag vill självklart vara med i den här tävlingen eftersom jag älskar den här serien. Än så länge har jag bara läst de två första böckerna och även om jag tycker de är tunga att ta sig igenom är de riktigt bra. Tyvärr har jag dem inte själv, men skulle älskat att ha dem, så därför är den här tävlingen perfekt för mig.

  15. Grattis! Jag vill gärna vara med i tävlingen då jag för några år sedan läste den första boken och inte förstod mig på den. Tror att jag var lite för ung. Då alla verkar gilla den skulle jag vilja ge serien en ny chans.

  16. Grattis på 2års dagen!

    Åhh, detta är ett kitta jag verkligen vill vinna! Till att börja med så är jag väldigt dålig på att hitta bra fantasyböcker och jag har hört mycket gott om dessa. Dessutom har jag inte sett dessa på mitt bibliotek… Jag har även hört att Game of Thrones ska vara bra och jag har ingen serie på gång just nu så därför skulle även den passa väldigt bra! Därför skulle jag bli överlycklig om jag vann!:D

    mail: amanda.nordlander@lottingelund.se

  17. Grattis! :D
    Jag är gärna med i tävlingen! Jag äger själv redan böckerna och tv-serien, men om jag vann skulle jag ge paketet till min älskade moster eftersom jag vet att det är en serie som hon garanterat skulle tycka mycket om.

  18. Åh jag vill ha detta!! Eftersom jag har lånat hem första boken tre gånger, men det är många reservationer på den och därför bara två veckors lånetid så hinner jag aldrig läsa klart den., då den är både tjock och svårläst. Så det går månader mellan gångerna som jag har tillgång till boken… Skulle därför vara himla bra med alldeles egna exemplar av den här serien.

  19. Grattis!

    Jag skäms liite när jag säger att jag varken har läst böckerna eller sett serien. Jag har hört talas om dem men jag har aldrig riktigt brytt mig sådär jättemycket. Omslagen tilltalar mig inte så jag plockade aldrig upp dem på biblioteket. Jag vet att man inte ska döma en bok efter omslaget, men let´s face it, alla gör vi det. Nu när jag läste om dem och kollade upp dem lite mer blev jag intresserad. Jag vinner gärna det här paketet, och även om jag inte gör det så kommer jag nog plocka upp första boken på biblioteket snart.

  20. Grattis på 2-årsdagen :)
    Jag har läst de första 2,5 böckerna i serien och de är så beroendeframkallande! Om jag vann skulle jag ge bort de två första böckerna till min syster som gillar TV-serien men inte riktigt kommit igång med böckerna, och läsa de senare böckerna själv. De här böckerna skulle vara toppen att äga själv eftersom de är så långa, och när jag lånade tvåan på biblioteket stressade jag igenom andra halvan för att hinna klart innan jag var tvungen att lämna tillbaka den.

  21. Jag måste vara ett av Game of Thrones största fan! Älskar tv-serien. Har tyvärr inte läst böckerna vilket är något jag så gärna skulle vilja göra. Hoppas därför på vinst hos bästa bloggerskan :-) !!!

  22. Jag skulle vilja vinna boxen och TV-serien bara för att jag så länge har sett fram emot att läsa det men jag har aldrig kommit till det. Jag har bara hört bra grejer om det och det skulle betyda allt för mig för att kunna vinna det. Jag kommer även dela serien med min lillasyster som också gillar själva serien och det skulle vara kul att få dela det med henne :)

Kommentera

