Bokbloggsjerka 7-10 februari

Det har blivit dags för veckans bokbloggsjerka och det handlar om hur vi håller reda på våra böcker.

jerka11Hur håller du reda på alla böcker som du har läst? Förlitar du dig helt på din blogg eller har du en backup plan att dela med dig av?

Jag håller reda på alla böcker jag läser på tre olika sätt. Dels genom bloggen (såklart!), dels genom Goodreads där jag lägger in och betygsätter alla och dels genom en fysisk läsdagbok där jag skriver ner lite små anteckningar och betyg.

Däremot har jag ingen koll på de jag har läst innan bloggen startades upp för två år sedan. Jag har alltid läst men det var först när bloggen startades som jag började läsa riktigt mycket och behövde någonstans att göra av mina tankar, därför är jag inte så ledsen över att det inte finns något register över de böcker jag har läst tidigare.

20140208_142040

7 thoughts on “Bokbloggsjerka 7-10 februari

  1. Det är ju läsandet som är det viktiga egentligen och inte allt runtomkring. Men jag tror nog att de flesta börjat hålla mer koll på sitt läsande efter man börjat blogga!

  2. Det där verkar ju vara en bra läsdagbok, där det inte krävs för mycket anteckningar. Jag började inte heller skriva upp förrän bloggen, det är mycket positiva sidoeffekter man får av bloggandet ;)

  3. Läsdagbok borde jag oxå föra! Jag har ett excelark med alla mina böcker men vill hitta något bra samlarprogram som är mer flexibelt och lättjobbat…

  4. Har samma Läsdagbok som du, den är så fin! Jag läste lika mycket innan bloggen så ångrar mig mycket att jag inte skrivit ner vilka böcker jag läst!

Kommentera

