Top Ten Tuesday #37

toptentuesday

Det är tisdag och dags för Top Ten Tuesday. Denna gång handlar det om de populära författare vi aldrig har läst något av och det borde inte vara några problem för min del.

1. Charlotte Brontë är en författare som väldigt många läst men inte jag. Jag har dock Jane Eyre väntande i bokhyllan så någon dag ska det allt bli av!

2. Jag har inte heller läst något utav George R.R. Martin men jag har de två första böckerna i Sagan om Is och Eld hemma.

3. Det kryllar av bokbloggare som börjat läsa Lisa Jewells böcker och trots att jag ännu inte har läst någon av hennes böcker har jag inte mindre än fyra i bokhyllan.

4. Simona Ahrnstedt är en annan författare som jag har hört mycket gott om men ännu ej läst!

5. Även Fredrik Backman har fått mycket uppmärksamhet det senaste. På bokrean köpte jag två av hans böcker men de är ännu ej lästa!

6. En som finns på årets boktolva men som ännu ej är läst är Erin Morgenstern. Jag är otroligt nyfiken på Nattens Cirkus.

7. Kerstin Gier och hennes Ädelstenstrilogi är jag väldigt nyfiken på!

8. En populär ungdomsförfattare som jag ännu ej har läst något av är Scott Westerfeld.

9. Agatha Christie finns också på oläst-hyllan!

10. Och sist men inte minst väljer jag George Orwell.

10 thoughts on “Top Ten Tuesday #37

  1. Många av dem som du nämner har jag inte heller läst. Jag är också sugen på Ädelstenstrilogin. Åh du måste läsa Backman, i alla fall boken om Ove :)

  2. Scott Westerfeld hade jag inte ens hört talas om innan jag började beta av min lista men nu vill jag läsa mer, gillade verkligen Uglies-serien.
    Lisa Jewell är en av mina favoriter inom feel good, ser jättemycket fram emot att få lyssna på henne nästa tisdag på Books&dreams författarkväll!

  3. Det verkar vara en del som ”missat” Backman, läs snarast!
    Ädelstenstriologin läste jag ut nyligen och den var helt fantastisk!

Kommentera

