The World of Divergent: The Path to Allegiant

Innan jag drar igång med sista delen i trilogin tänkte jag läsa den här lilla boken. Nu är det gjort och här kommer en väldigt liten recension på en väldigt liten bok.

17860199Titel: The World of Divergent: The Path to Allegiant
Författare: Veronica Roth
Serie: Divergent #2.5
Utgivningsår: 2013
Förlag: Katherine Tegen Books
Finns hos: Amazon US

Utläst: 16 februari 2014

Om man vill veta mer om världen i Divergent-serien kan man kika i denna lilla bonusbok. Gör quiz för att få veta vilken faction som hade passat dig bäst, läs på om de olika manifesten och ta del av låtlistor som författaren Veronica Roth gjort till varje bok.

Omdöme:
Jag förstår inte alls poängen med den här lilla ”boken”. Det mesta har man redan läst sig till i de andra böckerna och resten var helt enkelt inte intressant. Det enda som möjligen intresserade mig var de olika manifesten. Man har ju fått veta ganska många om Dauntless och Abnegation men inte de andra så det var väl roligt men i övrigt – inte en bok (snarare faktabilaga) jag rekommenderar er.

Mitt betyg: 2/5

One thought on “The World of Divergent: The Path to Allegiant

  1. Pingback: Allegiant | Nilmas Bokhylla

Kommentera

