Top Ten Tuesday #40

toptentuesday

Yes, då var det dags för Top Ten Tuesday igen. Denna veckan ska vi berätta om de böcker som fått oss att börja läsa eller de som fått oss läsa en särskild genre, författare eller liknande.

Den här listan blir förmodligen inte lika lång som förra veckan men jag ska försöka i alla fall!

1. Liza Marklund – Den första deckarförfattaren jag läste och förmodligen den författare som fick mig att ”ta steget” från barn- och ungdomsböcker till vuxenböcker.

2. Efter Marklund var det dags för Camilla Läckberg och det var en författare som fick mig att börja sluka hennes böcker. Det fick mig också mer nyfiken på deckargenren och jag har sedan dess läst galet mycket deckare.

3. Hungerspelen av Suzanne Collins var definitivt den bokserie som fick mig att börja läsa mer och mer YA.

3 thoughts on “Top Ten Tuesday #40

Kommentera

