Top Ten Books I Almost Put Down But Didn’t

toptentuesday

Det är tisdag och dags för Top Ten Tuesday! Denna veckan handlar det om böcker som vi velat ge upp men som vi ändå tog oss igenom och ja, det finns väl ett par stycken.

1. Män kan inte våldtas av Märta Tikkanen. En bok jag läste när jag skulle ha nordiskt tema här på bloggen och ja, det var väl ingen rolig läsupplevelse precis.

2. Mig äger ingen av Åsa Linderborg var en obligatorisk bok att läsa när jag läste pedagogik. Den var trist, jag kände ett tvång och det blev inte alls bra.

3. A Clockwork Orange av Anthony Burgess platsar på listan då jag blev så enormt less på språket.

4. Cocktails för tre av Madeleine Wickham/Sophie Kinsella plågade jag mig igenom. Faktiskt.

5. Och en månad går fortare nu än ett hjärtslag av Bodil Malmsten kändes verkligen inte som min typ av litteratur.

Har ni några böcker som ni har läst ut ändå, trots att de inte alls fångat er eller varit dåliga?

8 thoughts on “Top Ten Books I Almost Put Down But Didn’t

  1. A Clockwork Orange hadde jeg også store problemer med å komme igjennom. Mig äger ingen syntes jeg derimot var en fin bok :-) Det er rart hvordan en bok kan bety så mye forskjellig for forskjellige personer :-) Ha en fin dag!

  2. Jag hade faktiskt svårt att komma på en enda bok som jag nästan gav upp. Jag pausar böcker om de inte passar just då eller så stänger jag den helt.

Kommentera

