Böcker som blir film 2014

Nu har ju halva året redan gått men jag tänkte ändå tipsa om de filmer som finns kvar. Om ni saknar någon så säg gärna till!

o-ALEXANDER-SKARSGARD-THE-GIVER-900The Giver – 15 augusti (USA)
Författare: Lois Lowry
Regi: Phillip Noyce
Skådespelare: Brenton Thwaites, Jeff Bridges, Meryl Streep, Alexander Skarsgård
Övrigt: Jag har inte läst boken och är väl inte så värst nyfiken på filmatiseringen heller. Vi får se hur populär den blir och vad recensenterna säger men jag kommer i alla fall inte att se den på bio. Svenska Alexander Skarsgård har en relativt stor roll i filmen för er som gillar honom.

hämtaIf I Stay – 5 september
Författare: Gayle Forman
Regi: R.J. Cutler
Skådespelare: Chloë Grace Moretz, Lauren Lee Smith, Mireille Enos
Övrigt: Det var faktiskt ett tag sedan jag läste den här boken men jag kommer ihåg stora delar. Det är nog ingen film jag kommer att se på bio i alla fall men kanske när den kommer ut på DVD och BluRay. Vi får väl se!

movies-the-maze-runner-poster-1The Maze Runner – 19 september
Författare: James Dashner
Regi: James Dashner, Grant Pierce Myers, Noah Oppenheim
Skådespelare: Dylan O’Brien, Thomas Brodie-Sangster, Will Poulter
Övrigt: Den här kommer jag nog vilja se på bio men innan dess ska jag hinna läsa böckerna. Tur att jag har ett par månader på mig ;) Jag har läst lite blandade recensioner om böckerna men vi får väl se vad jag tycker. Filmen verkar ganska häftig i alla fall!

mockingjay23f-1-webThe Hunger Games: Mockingjay – Part 1 – 19 november
Författare: Suzanne Collins
Regi: Francis Lawrence
Skådespelare: Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Liam Hemsworth
Övrigt: Många är vi nog som ser fram emot den näst sista delen i filmserien. Det enda som är synd att de delar upp sista filmen på två. Om jag hinner kommer jag att läsa om böckerna även i år till biopremiären och den här filmen är såklart given att se på bio.

the_hobbit_the_battle_of_five_armies_teaser_1_by_oakanshield-d7fyb03Hobbit: Femhäraslaget – 10 december
Författare: J.R.R. Tolkien
Regi: Peter Jackson
Skådespelare: Benedict Cumberbatch, Lee Pace, Luke Evans
Övrigt: Även denna film ser många fram emot, inklusive jag själv. Förra filmen tyckte jag dock var lite av en besvikelse så jag hoppas att det är bättre denna gång.

Kommentera

