Panic

Panic_HC_JKT_des4.inddHeather och hennes vänner deltar i ”Panic”, ett spel som dragits igång i brist på annat att göra i den lilla staden Carp. ”Panic” består av ett antal utmaningar – mer eller mindre livsfarliga – och den som vinner tar hem en stor summa pengar. De som deltar gör det av olika anledningar men ju längre spelet går, desto farligare blir det. Är det värt det?

Jag läste att någon tyckte att boken påminde om The Hunger Games men där håller jag inte med. Visst handlar det om ett spel men ungefär där tar likheterna slut om ni frågar mig.

Det är spänning, romantik, vänskap och intriger och trots att boken inte går in på djupet så gillar jag den. Det är en fristående bok (yay!) och slutet hade kunnat varit annorlunda men man kan inte få allt här i världen.

Jag fastnade lite för Heather, hennes syster och deras situation. I övrigt får man inte veta så mycket om de olika karaktärerna. Vissa går mig helt förbi medan andra sätter sig lite djupare men det dyker upp en del frågor som inte riktigt besvaras i boken.  Men som sagt, jag gillar den och kommer att rekommendera den vidare.

Mitt betyg: 4/5

Författare: Lauren Oliver
Utgivningsår: 2014
Förlag: HarperCollins
Utläst: 16 juni 2014
Finns hos: Adlibris | CDONThe Book Depository | Amazon UK

0 thoughts on “Panic

  1. Åh, stod och fingrade på denna i bokhandeln idag, men jag ställde tillbaka den. Är sugen, så det får nog bli ett köp lite senare :)

Kommentera

