Top Ten Books I’m Not Sure I Want To Read

toptentuesday

Det är tisdag och det innebär en ny Top Ten Tuesday. Denna veckan handlar det om böcker som vi inte riktigt är säkra på om vi vill läsa längre. Det kan t.ex vara böcker som stått på hyllan länge eller böcker som vi varit sugna på men som sen inte verkat så bra bland recensionerna.

1. Författaren i familjen av Grégoire Delacourt. Jag tyckte mycket bra om hans förra bok som Sekwa gav ut men är mer tveksam till denna. Den känns helt enkelt inte intressant!

2. Freddie Mercury: den definitiva biografin av Lesley-Ann Jones. Den har stått på hyllan längre och jag vet helt enkelt inte om jag är så intresserad av den längre. Vi får se om jag läser den!

3. Tango för vilsna själar av Lucy Dillon. Jag ville verkligen ha boken precis när den kom ut och läste alla recensioner jag kom över men intresset har svalnat. Jag tror dock att jag kommer att läsa den ändå.

4. Status 12 av Martin Melin var jag väldigt nyfiken på i början men det har lugnat ner sig nu. Jag är ärligt talat lite skeptisk!

5. Flirting in Italian av Lauren Henderson var också en bok som många var nyfikna på i början men som intresset svalnat för. Jag har haft den i bokhyllan länge men nu åker den till Myrorna!

6. The Bling Ring: How a Gang of Fame-Obsessed Teens Ripped Off Hollywood and Shocked the World av Nancy Jo Sales. Jag såg filmen och blev nyfiken på boken men nu i efterhand kommer jag nog inte att läsa den.

7. Zelda 2: Kampen fortsätter av Lina Neidestam. Jag var inte så förtjust i första delen så tror inte jag kommer att läsa den här faktiskt.

8. Visning pågår av Sofie Sarenbrant. Böckerna i den här serien är väl helt okej men jag har tröttnat lite. Allihop håller i stort sett samma kvalitet och har samma mönster.

9 thoughts on “Top Ten Books I’m Not Sure I Want To Read

  1. Läste precis Tango för vilsna själar. För mig blev den också liggande ett tag, men nu är den läst och den var helt okey!!

  2. Jag har inte läst någon av dem, men Sarenbrant tröttnade jag på efter två böcker, så den tror jag du lika gärna kan låta bli ;-)

Kommentera

