Zita the Spacegirl och Legends of Zita the Spacegirl

8879121Zitas vän blir tagen av utomjordiska varelser och hon gör vad som helst för att få honom tillbaka. Hon möts av både det ena och det andra men det som chockar henne mest är nog att hon ses som någon hjälte av folket och blir Zita the Spacegirl.

Jag blev nyfiken på den här då många bokbloggare köpte hem den och verkade gilla den. Jag blev dock inte särskilt såld. Illustrationerna kändes lite barnsliga och själva storyn i sig var inte så intressant.

När det gäller böcker är jag inte så mycket för utomjordiska berättelser och jag fastnade aldrig riktigt i den här heller. Det känns som om den skulle passat barn och ungdomar bättre än mig och det kanske också är det som är tanken?

13170019Legends of Zita the Spacegirl där vid där föregående bok slutar. Zita är en känd och respekterad stjärna men ska snart få känna av framgångens baksida. Samtidigt försöker hon göra allt för att hitta en väg tillbaka hem, till jorden.

Jag blev som sagt inte såld på första boken men när jag fick hem andra ville jag ändå ge den en chans. Tyvärr blev jag besviken och tyckte om möjligt att den var ännu mer barnslig än den första. Historien kändes ännu mer riktad till barn och ja, den föll inte mig i smaken heller helt enkelt.

Mitt betyg: 3/5 för första boken, 2/5 för andra

Författare: Ben Hatke
Serie: Zita the Spacegirl #1 & #2
Utgivningsår: 2011 & 2012
Förlag: First Second
Utläst: 29 juni & 13 juli 2014
Finns hos: Adlibris | Bokus

Kommentera

