Erövraren

erovraren-buthler_dan-26951287-4155470912-frntl

VARNING FÖR SPOILERS FÖR ER SOM INTE LÄST TIDIGARE DELAR I SERIEN!

Efter vad som hände i Vittaryd har Christopher Silfverbielke en helt ny strategi. När han väl släpps ut från psykvården är han dels frälst men har också siktet inställt på att bli politiker. Till sin hjälp har han bland annat systern Anna, även om hon börjar gå honom på nerverna. Samtidigt lappar Jacob Colt ihop sitt trasiga liv, bit för bit.

När jag fick hem den här boken blev jag lite chockad över hur tunn den faktiskt var. Jag gissade då att det kanske var sista boken i serien om Christopher men nu, efter att ha läst ut den, tror jag knappast det. Denna kändes nämligen som en mellansträcka till något helt annat och det gjorde faktiskt mig lite besviken.

Det var dessutom extremt mycket fokus på Silfverbielke och även om jag gillar att läsa honom hade det inte varit fel att få lite mer om Jacob, Linda och de andra på polisen. Det är just kombinationen mellan karaktärerna som har varit så bra i tidigare böcker.

I övrigt följer boken samma stil som föregångarna och den är både lättläst och snabbläst.

Mitt betyg: 3/5

Författare: Dan Buthler och Dag Öhrlund
Utgivningsår: 2014
Förlag: Lind & Co
Utläst: 28 september 2014
Finns hos: Adlibris | CDON | Bokus

2 thoughts on “Erövraren

  1. Pingback: Hämnaren | Nilmas Bokhylla

Kommentera

