Böcker jag ser fram emot 2015

För ett par dagar sedan skrev jag lite om Modernistas nyheter inför 2015 och jag tänkte fortsätta tipsa er om lite kommande böcker.

9789137142425Omslagsbild-Becca-Fitzpatrick9789146226543

*Hundra omistliga ting av Lucy Dillon släpps av förlaget Forum i februari.

*Black Ice av Becca Fitzpatrick släpps av B Wahlströms i mars nästa år. Detta är för övrigt en bok som släpptes väldigt nyligen på originalspråk.

*Silkesmasken av Robert Galbraith är andra delen i serien om Cormoran Strike och släpps i februari av Wahlström & Widstrand. Jag var inte superimponerad av första delen men jag vill läsa vidare.

97891638828699781320_avdelnigcmyk_10749en-shopalichywd_cmyk_10753

*Half Bad – Ondskans son av Sally Green släpps i januari av Semic Förlag. (ej på bild) Detta är en bok som det har snackats en hel del om på YouTube så roligt att den översätts.

*Den försvunne hjälten av Rick Riordan är första delen i serien Olympens hjältar, en fortsättning på serien om Percy Jackson. Släpps i maj av Bonnier Carlsen.

*Avdelning 37 av Sofie Sarenbrant släpps i april av Massolit Förlag. Jag har inte hunnit läsa hennes senaste i den här serien men jag kommer förmodligen att ta mig an även denna sedan.

*En shopaholic i Hollywood av Sophie Kinsella släpps i mars av Massolit Förlag. Detta är den sjunde delen i serien och jag är egentligen inte jättesugen på fler Shopaholic-böcker men det är ju Kinsella.

29694901_O_129686463_O_113064369_O_1

*Dockskelettet av Holly Black ges ut i maj nästa år av Rabén & Sjögren. Jag har varit lite nyfiken på denna sen den kom ut så det blir spännande.

*Systrars öde av Jessica Spotswood är den tredje och avslutande delen i trilogin om systrarna Cahill. Den släpps i januari av Rabén & Sjögren och jag är taggad.

*Kvinnan som stal mitt liv av Marian Keyes släpps i januari av Norstedts. Jag är helt klart nyfiken!

9 thoughts on “Böcker jag ser fram emot 2015

    • Hehe, då är det dags att sätta igång då ;) Jag vill gärna ha den så snart som möjligt så att jag kan avsluta en serie för en gångs skull ;)

Kommentera

