[geim]

de-la-motte-anders-geimHP Pettersson har inte hunnit med särskilt mycket i livet och dessutom har han ett kriminellt förflutet. En dag hittar han en mobiltelefon på ett säte bredvid honom och spelet är igång. HP dras in i en härva av jakt, förföljelse och till och med mord men hur långt kan han gå? Vart går gränsen? Hans syster Rebecca arbetar dessutom vid polisen och blir indirekt inblandad.

Jag hade bara läst andra boken i den här trilogin så visserligen kände jag till karaktärerna men vad som hänt tidigare var helt nytt för mig. Det tog ett par kapitel innan jag kom in i boken men sen gillade jag handlingen. Boken var dessutom ganska spännande och idén till ”spelet” är rätt intressant. Jag funderade en del på hur det här spelet hade kunnat se ut i dagens Sverige och om det hade varit genomförbart. Med andra ord skapade handlingen en hel del tankar.

Något som jag däremot inte gillade var de engelska uttrycken som uppläsaren dessutom försvenskade lite väl mycket. Det blev lite löjligt efter ett tag och jag tror faktiskt att boken hade varit minst lika bra om man hade skippat dessa. Uppläsaren gjorde dessutom ingen som helst skillnad i röster, toner eller liknande utan det blev ganska entonigt och tråkigt. Linderoth hamnar alltså inte på min topplista över bra uppläsare.

Nu är det dags för omläsning av nästa bok i trilogin, [buzz]!

Mitt betyg: 3/5

Författare: Anders de la Motte
Uppläsare: Mattias Linderoth
Serie: HP Pettersson #1
Utgivningsår: 2011
Förlag: HörOpp!
Utläst: 28 juli 2015
Finns hos: Adlibris | CDON | Bokus

2 thoughts on “[geim]

  1. Pingback: [buzz] | Nilmas Bokhylla

Kommentera

