Top Ten Tuesday 24/11-15

toptentuesday

God morgon! Det är tisdag och det innebär att det är dags för en ny Top Ten Tuesday. Denna vecka fanns det några olika Thanksgivning-teman att välja mellan men jag har valt att försöka lista tio böcker jag är tacksam för.

1. Häxan och lejonet av C.S. Lewis, som var en av mina första favoritböcker.

2. Sprängaren av Liza Marklund, som mer eller mindre fick mig att börja läsa böcker för vuxna.

3. Hela Harry Potter-serien av J.K. Rowling, som jag gissar har fått otroligt många barn att läsa mer. Dessutom funkar serien lika bra till vuxna och älskas utav så många.

4. The Hunger Games-trilogin av Suzanne Collins, som gjorde att jag upptäckte den underbara young adult-genren. Och dessutom dystopierna.

5. The Fault in our Stars av John Green, för att det är en av de bästa fristående böckerna jag har läst.

Ja, det är nog dessa jag kan komma på rakt upp och ner! Har ni några andra att addera till listan?

One thought on “Top Ten Tuesday 24/11-15

Kommentera

