Veckans bokbloggsfråga v.1

Då har det blivit dags för årets första bokbloggsfråga. Frågan ställs av Barnboksbloggen och lyder:

Kommer du att delta i någon boklig utmaning under 2016? Antingen någon av de som cirkulerar i bokbloggsvärlden eller någon som du gör bara för dig själv. Finns det någon läsutmaning som du skulle vilja genomföra om det bara funnits mer tid?

Ja, absolut. Som jag har skrivit om de senaste dagarna kommer jag att delta i både Boktolvan och Spänningsutmaningen. Jag har dessutom satt upp ett mål med lästa böcker 2016 på Goodreads. Om jag hade haft tid över hade jag nog deltagit i de flesta då jag tycker det är så roligt med utmaningar. Nellys projekt Hylltömning 2016 är ett exempel på en som jag gärna hade deltagit i, riktigt smart.

Vad deltar ni i i år?

6 thoughts on “Veckans bokbloggsfråga v.1

  1. Funderar på att gå med i en bokcirkel som kör igång här i slutet av jan, på vårat bibliotek.
    Tänkte även försöka rensa ut lite gamla böcker (om jag kan slita mig) och lägga ner i en kasse i trappen, alla grannar här i huset brukar göra så, så man kan ta en bok man vill läsa själv:) Ska även försöka ta mig igenom dom få olästa böcker jag har kvar i bokhyllan, det var väl mina funderingar så här långt…

  2. Jag deltar bara i Goodreads läsutmaning i år. Jag har satt ett blygsamt mål på 15 böcker (kom bara upp i 11 2015) och hoppas att jag ska nå upp till det. Sedan har jag gett mig själv ett skriv-mål. Att skriva 20 min varje dag! Än så länge har jag hållt det!

  3. Egentligen skulle jag vilja vara med på allt, men jag försöker begränsa mig till de utmaningar som inte verkar vara för jobbiga :)

  4. Som Monika skriver skulle man vilja vara med på allt, men man får helt enkelt ta ett par så det inte blir för mycket och en press eftersom man vill njuta av läsningen.

Kommentera

