Veckans bokblogg v.2

Nu är det ny vecka och det innebär också att det är det är dags för en ny veckans bokblogg, Boklusen. Här nedan berättar hon om sin blogg samt tipsar om sina favoritböcker.

Den 29/12 2009 gjorde jag mitt första inlägg på Boklusens bokblogg, så nu har jag haft den igång i lite drygt fem år. Jag startade den för att ha den som läsdagbok, vilket är mitt huvudsyfte fortfarande. Det är roligt att kunna kika tillbaka på sin egen läsning, för jag inser ju hur mycket jag hinner glömma. Både vilka böcker jag läst och vad jag tyckte om dem. Sedan har jag under tiden jag bloggat även sett många andra fördelar med den. Kontakten med övriga bokbloggare är ju rolig! Ibland kan jag känna mig stressad över att prestera inlägg till bloggen, men då brukar jag påminna mig själv om huvudsyftet: för min egen skull, min egen läsdagbok.

boklusen

Jag har sett att jag läser fler böcker nu de sista åren sedan jag startade bloggen än vad jag gjorde innan. Kanske för att mina barn är äldre nu, men också tror jag att jag inspireras till läsning av andra bokbloggar så mycket nu så jag vill läsa mer. Jag önskade att jag hade tid att kommentera mer på andra bokbloggar än vad jag gör, jag är mest inne och läser. Men det kan nog också ändras framöver.

En annan rolig sak som bokbloggandet fört med sig är de bokbyten som skett under åren. Riktigt spännande och roligt!

Boktips? Här kommer några:

Simona Arnstedts romance-böcker. Överenskommelser var den första.
Lucy Dillons böcker. En av de bästa är: Hundar, hus och hjärtats längtan.
Lisa Genova – Sarahs andra halva
Jonas Gardells serie med början av Torka aldrig tårar utan handskar.
Vibeke Olssons serie om Bricken.
Vilhelm Mobergs Utvandrarserie
Denise Rudbergs elegantcrime-serie med Marianne Jidoff.
David Lagercrantz bok om Zlatan.

One thought on “Veckans bokblogg v.2

Kommentera

