Födelsedagstävling – Del 1/6

nilmasbokhyllatavling

Det har blivit dags för den första delen i födelsedagstävlingen och idag ska det handla om bokomslag. Jag har blurrat ett gäng bokomslag och ert uppdrag är att berätta för mig vilka böcker det är. Ni får en poäng per rätt svar, alltså max 6 poäng.

Om ni har missat tävlingen eller vill läsa mer om den så finns det information här. Ni måste dock anmäla er i det inlägget innan ni ger er på detta!

OBS! Kommentarerna godkänns först efter tävlingens avslut.

del1blur

16 thoughts on “Födelsedagstävling – Del 1/6

  1. Då gissar jag på:
    1. Den vidunderliga kärlekens historia (Vallgren)
    2. – (känner igen den så väl, men kan inte komma på vilken den är)
    3. The Scorch Trials (Dashner)
    4. –
    5. En enda hemlighet (Ahrnstedt)
    6. Astrid Lingren – Krigsdagböcker

  2. Nu har jag stirrat på den här omslagen större delen av dagen, och jag blir inge klokare på det XD Så jag får helt enkelt skriva in de jag kom på.

    1 –
    2 –
    3 Silkesmasken av Robert Galbraith
    4 Striden om olympen av Rick Riordan
    5 En enda hemlighet av Simona Ahrnstedt
    6 –

  3. 1. Camilla Läckberg – Fyrvaktaren
    5. Simona Ahrnstedt – En enda hemlighet
    Måste klura mer på de andra, men får åter komma om jag kommer på någon :)

  4. Pingback: Födelsedagstävling – Del 2/6 | Nilmas Bokhylla

  5. 1. Fyrvaktaren – Camilla Läckberg
    2. –
    3. Silkesmasken – Robert Galbraith
    4. Striden om Olympen – Rick Riordan
    5. En enda hemlighet – Simona Ahrnstedt
    6. –

  6. Det här var riktigt svårt ^^ Men här kommer mina svar:
    1. Fyrvaktaren – Camilla Läckberg
    2. –
    3. Silkesmasken – Robert Galbraight
    4. –
    5. En enda hemlighet – Simona Ahrnstedt
    6. ”Memoarer är prostitution”. En omtvistad självbiografi – Julian Assange

  7. Pingback: Födelsedagstävling – Del 3/6 | Nilmas Bokhylla

  8. Pingback: Födelsedagstävling – Del 4/6 | Nilmas Bokhylla

  9. Det här var inte lätt! Mina gissningar:

    1. Fyrvaktaren – Camilla Läckberg
    2. Ingen sommar utan dig – Jenny Han
    3. Silkesmasken – Robert Galbraith
    4. Striden om Olympen – Rick Riordan
    5. En enda hemlighet – Simona Ahrnstedt
    6. Tyst – Hannah Harrington (vet att den är fel men måste gissa på något)

  10. Nu kommer nytt svar från mig när jag hunnit fundera och titta runt lite mer….
    1. Camilla Läckberg – Fyrvaktaren
    2.
    3. Robert Galbraith – Silkes masken
    4.
    5. Simona Ahrnstedt – En enda hemlighet
    6.

  11. 1.
    2. Ingen sommar utan dig, av Jenny Han
    3. Silkesmasken, av Robert Gailbraith
    4. Dränkt, av Frida Andersson Johansson
    5. En enda hemlighet, av Simona Ahrnstedt
    6. Memoarer är prostitution, av Julian Assange

  12. Mina gissningar: (irriterad över den där sista – känns som jag BORDE kunna…)

    1. Fyrvaktaren – Camilla Läckberg
    2. Ingen sommar utan dig – Jenny Han
    3. Silkesmasken – J.K. Rowling
    4. Percy Jackson: The Last Olympian – Rick Riordan
    5. En enda hemlighet – Simona Ahrnstedt
    6. –

Kommentera

