Top Ten Tuesday – Characters (and Literary Figures) That I’d Name My Children After

toptentuesday

Det är tisdag och innebär såklart Top Ten Tuesday! Denna vecka är det valfritt tema men jag kom inte på något bra så jag har valt ett äldre tema från deras lista, nämligen Top Ten Characters (and Literary Figures) That I’d Name My Children After. Listan är inte i någon typ av ordning och i parantes har jag skrivit vilken bok eller serie namnet kommer ifrån.

1. Luna (Harry Potter-serien)

2. Noah (Mara Dyer-trilogin)

3. Lou (Livet efter dig)

4. Lily (Dash & Lily’s Book of Dares

5. Maya (Athena)

6. June (Legend-trilogin)

7. Millie (Mirakelverkstaden)

8. Filippa (Only väg is upp)

Som ni ser har jag hittat dåligt med killnamn men ett gäng tjejnamn i alla fall. Det finns väldigt många namn överlag som jag gillar men eftersom jag mest läser böcker från Storbritannien och USA är det många utländska och jag försökte vara lite realistisk. Även om jag gillar till exempel Ivy så tror jag inte det funkar här.

3 thoughts on “Top Ten Tuesday – Characters (and Literary Figures) That I’d Name My Children After

  1. Många fina namn :) Jag skulle vilja döpa en flicka till Saoirse, men jag misstänker att det skulle bli ett helvete i skolan eftersom iriska aldrig uttalas som det stavas.

Kommentera

