Tematrio – Snygga omslag

tematrioI veckans tematrio vill Lyran att vi visar och berättar om tre olika bokomslag som vi tycker är snygga. Bokomslag är något som är oerhört viktigt för mig, ungefär som ett första intryck mellan två personer. Boken kan givetvis vara bra ändå, även om inte omslaget är snyggt, men det är betydligt större chans att jag plockar upp den och läser om den har ett snyggt omslag. Det gäller framförallt helt okända böcker och författare.

Här är tre bokomslag jag gillar:

1. The Taking av Kimberly Derting – ganska enkelt men så snyggt!

2. Ignite Me av Tahereh Mafi – ett riktigt vackert omslag med mycket fina detaljer.

3. Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt – bara något jag har fastnat vid.

186668981318867617909974

8 thoughts on “Tematrio – Snygga omslag

  1. Låt vargarna komma är så himla snyggt :) Jag tycker också att Tahereh Mafis böcker är hur snygga som helst, men har inte tagit steget till att läsa dem.

  2. Detta var en så rolig tematrio! :) Du har verkligen val vackra böcker!
    Jag är mycket som du. Omslaget spelar stor roll för om jag ska fastna för en bok :)

  3. Pingback: Bokbloggsjerka 6-9 maj | Nilmas Bokhylla

Kommentera

