Sommar 2016 – Modernista

Modernista har redan hunnit släppa sin sommarkatalog och som vanligt är det en hel hög med godbitar som väntar. Dessa är jag lite extra sugen på:

9789176458716_200_glasblasarns-barn9789177010005_200_varldens-lyckligaste-kvinna9789176459164_200_sedan-du-forsvann

*Glasblåsarns barn av Maria Gripe som bara är en av böckerna i nytugivningen av Maria Gripes böcker. Jag har alltid gillat Gripe och läste mycket av henne och hennes dotter Camilla som barn så detta är klart intressant. De verkar bli riktigt fina dessutom. Glasblåsarnas barn och en till utkommer i juni.

*Världens lyckligaste kvinna av Jessica Knoll. En thrillerdebut som dykt rakt in på bestsellerlistorna och där filmrättigheterna köpts upp snabbare än ögat. Låter spännande! Kommer i augusti.

*Sedan du försvann av Morgan Matson har jag varit nyfiken på sedan den kom ut men ännu inte läst. Den kommer i augusti.

9789176458327_200_glassvardet9789176458396_200_varlden-efter9789176459751_200_wendigons-forbannelse

*Glassvärdet av Victoria Aveyard är andra delen i Röd drottning-trilogin och jag har ännu inte hunnit läsa första boken. Jag tror dock att jag kommer vilja läsa även denna sen så jag ser fram emot släppet i maj.

*Världen efter av Susan Ee är också andra delen i en trilogi där jag inte har hunnit läsa första boken ännu. Jag tror och hoppas dock att jag kommer gilla den!

*Wendigons förbannelse av Rick Yancey är ytterligare en andra del där jag inte har läst första boken. Jag är inte riktigt lika säker på att jag kommer gilla denna serie som de övre men om inte annat är jag så glad att de har valt dessa omslag. Så fina tillsammans! Denna bok kommer ut i augusti.

3 thoughts on “Sommar 2016 – Modernista

  1. IHHh, vad jag fangirlade när jag fick se att andra delen i Röd drottning kommer ut så snart!! Och Morgan Matson bok har jag velat läsa länge – och tävligen kommer den ut på svenska!

    (Ska nu ta och kika in på deras katalog)
    // kram!

  2. Så många böcker jag är intresserad av från deras sommarkatalog, med andra ord som vanligt när de kommer med nya böcker :)

Kommentera

