Sammanfattning – Januari 2016

Sista dagen för denna månad är här och jag tänkte sammanfatta läsmånaden januari!

Antal lästa böcker: 5 st

1. Askfödd av Sabaa Tahir
2. Eleanor & Park av Rainbow Rowell
3. Mistborn: Sista Riket av Brandon Sanderson
4. Fem små grisar av Agatha Christie
5. 4.50 från Paddington av Agatha Christie

Bästa boken i januari: Askfödd av Sabaa Tahir.
Sämsta boken i januari: Ingen bok var ju dålig men jag blev mest besviken på Eleanor & Park av Rainbow Rowell.
Största överraskning: Att jag faktiskt tyckte om Sista Riket av Brandon Sanderson.
Bok jag gav upp:

Jag måste säga att det har varit en bra start på det nya året, rent litteraturmässigt. Jag trodde aldrig att jag skulle hinna läsa ut fem böcker under månaden och dessutom med väldigt bra medelbetyg. Nu ser jag fram emot en ny månad!

Omslagsbild-Sabaa-Tahir9789150220339sanderson_mistborn_sista_riket_omslag_inb-skfem_sm_grisar-christie_agatha-33332638-frntlpaddington

4 thoughts on “Sammanfattning – Januari 2016

  1. Det känns lite som att svära i kyrkan eftersom det är så många som älskar Eleanor & Park, men jag tycker inte det är hennes bästa. Då föredrar jag Fangirl.

Kommentera

